آفتاب
وزیر اطلاعات اعلام کرد

ایجاد امنیت ثمره 30 سال عملکرد وزارت اطلاعات

ایجاد امنیت ثمره 30 سال عملکرد وزارت اطلاعات

وزیر اطلاعات تصریح کرد: ثمره 30 سال تجربه عملکرد اطلاعاتی این وزارتخانه ایجاد آرامش در جامعه است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی در نشست شورای اداری استان گفت: کشورهای استکباری در هر کشوری از آدم ها و نیروهای همان جا علیه منافع و امنیت ملی آنجا استفاده می کنند که این امر در کشورهای عراق، سوریه و افغانستان نیز انجام شده است.

وی یادآور شد: امروز نقش دستگاه های اطلاعاتی بسیار تعیین کننده است که استان بوشهر نیز به دلیل همجواری با برخی کشورهایی که مطامع امنیتی و اطلاعاتی نسبت به این خطه از میهن اسلامی دارند، از حساسیت بالایی برخوردار است.

وزیر اطلاعات اضافه کرد: امروز دوران نبرد سرویس های اطلاعاتی است و سرویس ها با هم برای دستیابی به اهداف مورد نظر خود تعامل دارند.

علوی، با اشاره به این که سیستم قانونی بدون رهبری صالح و شایسته ناقص است افزود: امنیتی که با مبانی خداوند برقرار می شود هدفمند و یک وسیله و ابزاری برای تحقق فرهنگ صحیح الهی، عبودیت و بندگی است .

وی گفت: وقتی یک امنیت برای حاکمیت فرهنگ عبودیت مطرح است باید یک تلاش امنیتی فرهنگ محور صورت گیرد.

وزیر اطلاعات افزود: تشکیلات امنیتی جمهوری اسلامی ایران نمی تواند مانند دیگر سرویس های اطلاعاتی سایر کشورها عمل کند، زیرا ماموریت های این وزارتخانه در چارچوب شرع، قانون و اخلاق نمود پیدا می کند.

علوی اظهار داشت: امنیتی که برای فرهنگ بندگی، اجرای احکام اسلامی و حاکم شدن ارزش های دینی در جامعه است، نمی تواند از راهکارغیراسلامی باشد بر همین اساس وزارت اطلاعات ماموریت های خود را بر محور شرع، اخلاق و قانون قرار داده است.

علوی با بیان این که امنیت حق مردم است،گفت: خداوند متعال در صدر ایجاد کنندگان امنیت در جامعه است و امنیت یک نعمت خدادادی بستر ساز رشد و تعالی فرهنگ و اقتصاد در سرزمین هاست.

وزیر اطلاعات لازمه تحقق شعار سال رهبر معظم انقلاب را در پرتو امنیت دانست و افزود: رسالت حکومت اسلامی برقراری امنیت است همانطورکه خداوند برای بندگانش امنیت ایجاد کرده است.

علوی با گرامیداشت سالگرد تاسیس وزارت اطلاعات گفت: ثمره 30 سال تجربه عملکرد اطلاعاتی این وزارتخانه ایجاد آرامش در جامعه است، طوریکه هیچ کس در کشور احساس ناامنی نمی کند، طلبه در حوزه ، استاد در دانشگاه، فعال اقتصادی در عرصه اقتصاد و فعال فرهنگی با آرامش و امنیت فعالیت خود را انجام می دهند.

وی یادآور شد: این وزارتخانه در تعامل با سایر نیروهای مسلح، دستگاههای قضایی و اجرایی در تحقق استقرار امنیت پایدار، بالنده و پویا که خود زمینه ساز شکوفایی سایر زمینه هاست عملکردی موفق دارد.

وزیر اطلاعات بیان کرد: این وزارتخانه تلاش می کند فضای مناسبی را برای سرمایه گذاران، افزایش تولید ملی، ایجاد فرصت های شغلی پایدار و برقراری امنیت در همه ابعاد فراهم کند.

علوی با قدردانی از تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج)در استان بوشهر گفت: در استان بوشهر با هوشیاری این عزیران تحرکات سرویس های اطلاعاتی بیگانه رصد و عناصری که می خواستند برای بیگانگان کار تجسسی را انجام دهند شناسایی و به دست عدالت سپرده شده است.

وی با بیان این که استان بوشهر در همه ابعاد نقش تعیین کننده ای در کشور دارد افزود: این استان به عنوان قطب اقتصادی، صنعتی، نظامی، تجاری و هسته ای کشور است که جایگاه خاصی به آن در عرصه ملی داده است.

وزیر اطلاعات با تسلیت در گذشت آیت الله مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان رهبری گفت: تمام زندگانی این عالم ربانی، اسلامی، اخلاقی و تجلی عملی به احکام و معارف اسلامی بود.

وی با قدردانی از تلاش های مدیرکل سابق اطلاعات استان بوشهر و با بیان اینکه نیروی انسانی مهمترین سرمایه هر دستگاهی است گفت: وزارت اطلاعات برای مسوولیت مدیریتی خود در استان ها به دلیل برخورداری از نیروهای توانمند و مسلط به امور، برای تامین مدیران رده های عالی و میانی از نیروهای مومن، متخصص، متعهد و ولایت مدار خود استفاده می کند.

در این آیین از تلاش های چهارساله مدیرکل اطلاعات استان بوشهر تجلیل و مدیر کل جدید به اعضای شورای اداری این استان معرفی شد.

انتهای پیام

کد N550109

وبگردی