آفتاب

تحویل کمک‌های درمانی صلیب سرخ به اردوگاه یرموک در سوریه

تحویل کمک‌های درمانی صلیب سرخ به اردوگاه یرموک در سوریه

کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ در همکاری نزدیک با جمعیت هلال احمر سوریه و جمعیت هلال احمر فلسطین، داروهای ضروری لازم برای بیماری‌های مزمن را برای کسانی که در اردوگاه یرموک زندگی می‌کنند تامین کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ در دمشق، اردوگاه یرموک اقامتگاه بزرگترین جمعیت پناهندگان فلسطینی در سوریه است. "دافنه مارِه" معاون نمایندگی کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ در سوریه که بر این عملیات نظارت داشت گفت: این اولین بار در طول سال گذشته است که ما توانسته‌ایم به کسانی که در این اردوگاه هستند کمک‌رسانی کنیم و امیدواریم که بتوانیم کارهای بیشتری هم انجام دهیم.

وی در عین حال در مورد مشکلات پناهجویانی که در این اردوگاه زندگی می‌کنند، به خصوص دسترسی محدود آنان به غذا، آب و مراقبت‌های درمانی ابراز نگرانی کرد. بر این اساس در هماهنگی با تمام طرف‌های مربوطه و بر اساس نتایج عملیات ارزیابی فوری نیازها که توسط هلال احمر فلسطین، یعنی اصلی‌ترین تأمین کننده‌ خدمات مراقبت درمانی در این اردوگاه انجام شده، کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ منابع درمانی کافی برای درمان بیش از پنج هزار نفر را که از بیماری‌های مزمنی مانند دیابت و بیماری قلبی رنج می‌برند، برای مدت سه ماه تدارک دید.

 کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ الزامات ناشی از حقوق بین‌المللی بشردوستانه را به تمامی طرف‌ها یادآوری می‌ کند تا در تمام زمان‌ها از غیرنظامیان حفاظت و آنان را مصون دارند و روند ارائه‌ کمک‌های بشردوستانه‌ بی‌طرف، بی‌غرض و مستقل را به تمام کسانی که به طور مستقیم تحت تأثیر نبردها قرار گرفته‌اند تسهیل کنند.

کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ از زمان آغاز درگیری ها در سوریه به میلیون‌ها نفر کمک کرده است. این سازمان هر ماه غذا و دیگر اقلام امدادی ضروری را در اختیار بیش از 450 هزار نفر قرار می دهد.

کد N550055

وبگردی