آفتاب
آیت‌الله کعبی در گفت‌وگو با ایلنا:

مشی اعتدالی آیت‌الله مهدوی كنی در مجلس خبرگان ادامه خواهد یافت

مشی اعتدالی آیت‌الله مهدوی كنی در مجلس خبرگان ادامه خواهد یافت

حضرت آیت‌الله مهدوی كنی با اخلاص،اعتدال و ساده‌زیستی خودشان و با داشتن ویژگی‌های یك روحانی مردمی در صحنه‌های مختلف حضور داشتند و نظریه ولایت فقیه را هم در نظر و هم در عمل، عملی می‌كردند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تاكید كرد: مشی اعتدالی آیت‌الله مهدوی كنی هم در عرصه عمل سیاسی و هم در مجلس خبرگان رهبری ادامه خواهد یافت.

آیت‌الله عباس کعبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به درگذشت آیت‌الله مهدوی کنی و ضمن تسلیت بابت این ضایعه گفت: آیت‌الله مهدوی كنی از لحاظ دینی نماد برجسته عالم شیعی در حوزه‌های علمیه و مظهر فقاهت، حماسه و جهاد در عرصه مبارزه بودند.

وی با اشاره به سوابق انقلابی آیت‌الله مهدوی كنی اظهار داشت: ایشان همواره در صحنه اول انقلاب و كنار حوزه، روحانیت و مردم بودند و تا پایان عمر پر بركت خودشان در كنار بزرگان حضور فعال داشتند.

عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: حضرت آیت‌الله مهدوی كنی با اخلاص،اعتدال و ساده‌زیستی خودشان و با داشتن ویژگی‌های یك روحانی مردمی در صحنه‌های مختلف حضور داشتند و نظریه ولایت فقیه را هم در نظر و هم در عمل، عملی می‌كردند.

كعبی با یادآوری نقش آیت‌الله مهدوی كنی در صحنه‌های گوناگون انقلاب تصریح كرد: مرحوم مهدوی كنی سرسختانه با نمادهای اسلام آمریكایی و جریان‌های انحرافی و فتنه‌گر مبارزه می‌كرد و مردم را به اسلام ناب محمدی دعوت می‌كردند.

وی در ادامه به ریاست و عضویت آیت‌الله مهدوی كنی در مجلس خبرگان رهبری اشاره كرد و ابراز داشت: آیت‌الله مهدوی كنی برحسب وظیفه دینی و شرعی عضویت در مجلس خبرگان رهبری را پذیرفتند و در مرحله دیگر، مسئولیت ریاست مجلس خبرگان را عهده‌دار شدند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با سنگین خواندن ضایعه درگذشت آیت‌الله مهدوی كنی تاكید كرد: راه‌ ایشان هم در عرصه عمل سیاسی و هم در مجلس خبرگان رهبری ادامه خواهد یافت.

کد N549918

وبگردی