آفتاب
به مناسبت درگذشت آیت الله مهدوی کنی؛

دروس مدارس علمیه استان تهران تعطیل اعلام شد

دروس مدارس علمیه استان تهران تعطیل اعلام شد

رئیس شورای حوزه های علمیه تهران با صدور اطلاعیه ای به مناسبت ارتحال حضرت آیت الله مهدوی کنی، کلاسهای درس روز چهارشنبه 30 مهرماه حوزه های علمیه استان تهران را تعطیل اعلام کرد. 

به گزارش خبرگزاری مهر، متن کامل بیانیه حجت الاسلام علی اکبر رشاد به این شرح است:

"سلام الله علیکم

خبر ارتحال فقیه فطن و عالم خلیق خدوم حضرت آیت‌الله حاج شیخ محمدرضا مهدوی کنی (قدّس سرّه)، مایه‌ی تألّم و تأسف عمیق گردید؛ این روحانی ربانی که از همراهان دیرین حضرت امام خمینی(قدّه) و یاران باوفای رهبر معظم انقلاب اسلامي حضرت آيت‌الله العظمي خامنه ای (دام ظلّه الوارف) و از علماي مبارز طراز اول روزگار ما بود، از سرمایه‌های بی‌بدیل کشور و انقلاب اسلامی به شمار می‌رفت و فقدان او در شرايط حاضر، مصداق بارز ثُلمه بر پیکره‌ی اسلام، نظام اسلامی و حوزه‌هاي علميه(صانها الله عن الحدثان) قلمداد می‌شود. در پی فقدان قله‌های علمی معنوی پايتخت در سنوات اخیر، حوزه‌ی علمیه‌ي تهران ـ که وی اسطوانه‌ی آن محسوب می‌شد ـ بیش از پیش، دچار فقر و فترت گشت.
اینجانب این ضایعه‌ی مولمه را، از سوی خود و اعضای محترم شورای حوزه‌های علمیه‌ی استان تهران، و مركز مديريت استان، به محضر مبارک حضرت بقیّهًْ الله(ارواحنا له الفداء) و رهبر فرهمند انقلاب  و سایر مراجع تقلید، نیز مدیران، مدرسان و طلاب مدارس علمیه‌ی استان و بیت مکرم آن راحل رستگار،  تسلیت عرض کرده، از بارگاه بلند باری برای او رفعت رتبت در جوار الهي، و برای وابستگان و دلبستگان آن مرحوم صبر و اجر مسئلت نموده و به‌مناسبت اين ثلمه‌ي اسف‌بار، كليه‌ي دروس مدارس استان را در روز چهارشنبه سي‌ام مهرماه تعطيل اعلام مي‌دارد.

تاكيدا از حضرات مسئولان، مديران و مدرسان محترم استدعا مي‌كنم، ضمن حضور در مراسم تشييع و ترحيم آن عالم عظيم‌الشأن، طلاب را به شركت در اين‌برنامه‌ها هدايت و ترغيب فرمايند.

علي‌اكبر رشــاد
رئيس شوراي حوزه‌هاي علميّه‌ي استان تهران"

 
 
کد N549884

وبگردی