آفتاب

تصمیم انگلیس برای گسترش عملیات ضد داعش به خاک سوریه

تصمیم انگلیس برای گسترش عملیات ضد داعش به خاک سوریه

وزیر دفاع انگلیس از تصمیم این کشور برای اعزام هواپیماهای بدون سرنشین خود برای انجام عملیات شناسایی به سوریه خبر داد که می‌توان آن را گام اول برای گسترش حملات هوایی انگلیس علیه داعش از عراق به سوریه دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس درباره این اقدام که نقش لندن را در ائتلاف علیه داعش گسترش می‌دهد، اعلام کرد: پهپادهای ریپر در کوتاهترین زمان عملیات خود را آغاز کرده و در کنار آن‌ها از هواپیماهای ریوت جونیت نیز استفاده می‌شود.

وی درباره این عملیات خطاب به اعضای پارلمان گفت: مانند عملیات در عراق هر دوی این هواپیماهابرای ماموریت شناسایی و جمع آوری اطلاعات به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای حمایت از امنیت ملی کشورمان در برابر تهدید تروریست‌ها برفراز سوریه پرواز خواهند کرد.

فالون در خصوص نوع این هواپیماها اظهار داشت: پهپادهای ریپر برای انجام عملیات هجومی در سوریه فعالیت نمی‌کنند چراکه این اقدام نیازمند مجوزهای دیگری است.

پهپادهای ریپر توانایی حمل راکت‌های هوا به زمین را دارند و می‌توانند اهداف مشخص را با دقت بالا منهدم کنند.

پیشتر نخست وزیر انگلیس با حضور در پارلمان این کشور مجوز انجام حملات هوایی علیه داعش در عراق را به دست آورده بود و در آن جلسه وعده داد که این حملات به خاک عراق محدود خواهد شد. انگلیس برای کشاندن حملات خود به داخل سوریه نیازمند اجازه پارلمان است.

انتهای پیام

کد N549826

وبگردی