آفتاب

ستاد نماز جمعه تهران درگذشت آیت‌الله مهدوی کنی را تسلیت گفت

ستاد نماز جمعه تهران درگذشت آیت‌الله مهدوی کنی را تسلیت گفت

ستاد نماز جمعه تهران با صدور پیامی ضمن تسلیت درگذشت آیت‌الله مهدوی کنی، تأکید کرد: یقینا خدمات خالصانه این شاگرد مکتب امام صادق (ع) از یاد و خاطره ملت شریف ایران نخواهد رفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن این پیام تسلیت به شرح زیر است:

«تقدیر و مشیت الهی بر آن بود که در آستانه ماه محرم، ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام روح بلند مردی بزرگ از جنس فقاهت، مبارزه، ولایت‌مداری و تقوا از سرای خاکیان به جایگاه عرشیان پرواز کند.

بی شک او فانی فی الله بود و رفتارش رنگ و بوی خدایی داشت و سنگر روح بلندشان هرگز با هواهای نفسانی تسخیر نشد.

خبر ارتحال یار دیرین امام و انقلاب، خادم و امین مردم، عالم مجاهد و پارسا، مرحوم حضرت آیت‌الله حاج شیخ محمدرضا مهدوی کنی رحمت‌الله علیه موجب تألم خاطر ملت شریف ایران اسلامی، به ویژه عالمان، دانشگاهیان، طلاب، روحانیت انقلابی و عموم پاک سیرتان گردید.

زهی سعادت برای آن عالم وارسته که با توشه‌ای بس گران از مجاهدت و پاسداری از انقلاب اسلامی و دستاوردهای عظیمش، دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.

یقینا" خدمات خالصانه این شاگرد مخلص مکتب امام صادق علیه‌السلام در سال‌های متمادی قبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در عرصه‌های مختلف و مسئولیت‌های خطیر، خصوصا" دوران مسئولیت ایشان به عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری و ترویج و نشر افکار انقلابی، جهادی و تربیتی هرگز از یاد و خاطره ملت شریف ایران نخواهد رفت و فقدان چنین عالم ربانی و شخصیت ممتازی، ثلمه‌ای بس گران برای امت اسلامی است.

این شخصیت ممتاز دنیای ایثار و جهاد از جمله شخصیت‌های اثرگذار در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بود که با گوش جان به ندای امام راحل لبیک گفت و با حمایت‌ها و پیروی مخلصانه از مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای دام ظله‌العالی برگی زرین در تاریخ افتخارات خود به یادگار گذاشت.

ستاد نماز جمعه تهران این ضایعه دردناک و جانکاه را به حضرت ولی عصر عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف و نایب برحقش مقام معظم رهبری مدظله‌العالی، مراجع عظام تقلید، روحانیت معظم، دانشگاهیان و عموم ملت بزرگ ایران اسلامی و بیت شریف آن عالم مجاهد، تسلیت و تعزیب عرض نموده واز خداوند متعال برای ایشان علو درجات و رحمت خاصه و برای خانواده‌های داغدار صبر و شکیبایی و استمرار راه آن فقیه عالیقدر را مسئلت می‌نماید. روح بلندشان شاد و راهش پر رهرو باد.

ستاد نماز جمعه تهران

انتهای پیام

کد N549755

وبگردی