آفتاب
رئیس بنیاد ملی نخبگان:

سیاست دولت توانمندسازی نخبگان است

سیاست دولت توانمندسازی نخبگان است

رئیس بنیاد ملی نخبگان گفت: سیاست های جدید دولت، توانمندسازی نخبگان است و یکی از مشکلاتی که از تاریخ گذشته در کشور وجود داشته اقتصاد بر پایه نفت بوده که در آن نیاز نخبگان احساس نمی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سورنا ستاری در هشتمین همایش سالانه نخبگان جوان و نخستین جشنواره فرهنگی- ورزشی نخبگان عنوان کرد: اصولا برای افزایش ارزش افزوده نیازی به فکر کسی نداریم و باید از فکر نخبگان در استعدادهای برتر در کشور استفاده کنیم؛ چراکه این استعدادها به عنوان پتانسیل اصلی می تواند در کشور مورد استفاده قرار گیرد.

ستاری با بیان اینکه جذب نخبگان در اقتصاد دانش بنیان موثر است، تصریح کرد: دولت عزم جدی در اقتصاد دانش بنیان دارد و برای ایجاد آن در کنار جذب نخبه باید روش های جدیدی را در کشور توسعه دهد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: متاسفانه دانشجویان نقش تاثیرگذاری در بدنه استان ها ندارند.

وی با بیان اینکه وظیفه بنیاد ملی نخبگان ارتباط با نخبگان است، اذعان داشت: آئین‌نامه جدیدی در بنیاد به تصویب رسیده که از ابتدای سال تحصیلی جدید در حال اجرایی شدن است و به سمت توانمندسازی نخبگان حرکت می کند.

ستاری با اشاره به اینکه دایره نخبگان در حال گسترش است، ادامه داد: یکی از طرح هایی که در معاونت علمی و بنیاد ملی نخبگان آغاز شده است، طرح شهاب است که این طرح از طرح های قابل پیشرفت است که از ابتدای امسال در مدارس در پایه ابتدایی آغاز به کار کرده است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه گفت: هدف از طرح شهاب شناسایی استعدادهای دانش آموزی و هدف گذاری بر روی آنها است.

کد N549455

وبگردی