آفتاب

فتح: تقسیم مسجد الاقصی تمام منطقه را به آتش می‌کشد

فتح: تقسیم مسجد الاقصی تمام منطقه را به آتش می‌کشد

شورای انقلابی جنبش فتح با هشدار نسبت به تصویب هرگونه قانون برای تقسیم مسجد الاقصی از سوی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که عملی شدن این تصمیم تمام منطقه را به آتش خواهد کشید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، شورای انقلابی جنبش فتح در بیانیه‌ای اعلام کرد: هر قانونی که از سوی اسرائیل برای تقسیم مکانی و زمانی مسجد الاقصی تصویب شود طبق قوانین بین‌المللی باطل است چراکه این اقدام تمام منطقه را به آتش خواهد کشید.

از سوی دیگر، شورای انقلابی فتح در پایان نشست سه روزه خود در رام‌الله که با حضور محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تشکیل شد، اعلام کرد: پیوستن فلسطین به نهادهای بین‌المللی از جمله دادگاه کیفری بین‌المللی تصمیمی درست از جانب فلسطین بود که باید تا قبل از پایان سال‌ جاری اجرایی شود.

این شورا همچنین نسبت به فعالیت‌های سیاست محمود عباس که به منظور پایان دادن به اشغال رژیم صهیونیستی و دستیابی به استقلال فلسطین، مورد تایید سازمان آزادی‌بخش فلسطین و جنبش فتح قرار گرفت همکاری خود را اعلام کرد.

جنبش فتح تاکید کرد: رفتن به سوی سازمان ملل آن هم از طریق شورای امنیت حق فلسطین است و قابل چشم‌پوشی و هیچ‌ گونه سازشی نیست چراکه این اتفاق به منزله در معرض آزمایش قرار گرفتن قدرت شورای امنیت و عملکرد آن در چارچوب قانون است.

جنبش فتح هشدار داد: عدم تعهد شورای امنیت به انجام وظایف خود در قبال پایان دادن به اشغال اسرائیل زمینه را برای نابودی روند صلح در منطقه فراهم می‌کند.

شورای انقلابی جنبش فتح به کمیته مرکزی خود این اختیار را داده است تا هرگونه تصمیمی را که می‌خواهد اتخاذ کند، از جمله اینکه می‌تواند هرگونه روابط رسمی با اسرائیل را که از معاهده اوسلو نشأت گرفته متوقف و تمام اقدامات لازم در این خصوص را انجام دهد.

فتح در بیانیه خود اعلام کرد: این مذاکرات برای اسرائیل تبدیل به هدفی شده تا به بهانه آن به اشغالگری‌های خود ادامه دهد و درگیری‌ها را اداره کند.

در این بیانیه آمده که مذاکرات تنها راهی است که فلسطینی‌ها از طریق آن می‌توانند به استقلال ملی خود برسند و برای موفقیت در این امر تمام تلاش خود را می‌کنند.

این بیانیه همچنین به از سرگیری مذاکرات با رژیم صهیونیستی به منظور متوقف کردن شهرک سازی‌ها و اشغال اسرائیل و پایان دادن به تجاوزها در مسجد الاقصی و به رسمیت شناختن مرزهای فلسطین تاکید کرد.

طرفین اسرائیلی و فلسطینی با نظارت جان کری، وزیر خارجه آمریکا در مذاکراتی که تا آوریل گذشته ادامه دادش بی هیچ نتیجه‌ای پایان یافت و به نظر نمی‌رسد که در آینده نزدیک مذاکرات ار سرگرفته شود.

انتهای پیام

کد N549428

وبگردی