آفتاب

حضور ایران در پنجاهمین نمایشگاه خیریه اردن

حضور ایران در پنجاهمین نمایشگاه خیریه اردن

سفارت کشورمان در امان در پنجاهمین نمایشگاه خیریه اردن حضور یافت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) زهره رحیمیان، همسر سفیر جمهوری اسلامی ایران در اردن در خصوص مشارکت سفارت کشورمان در این نمایشگاه اظهار داشت: خیریه ایتام اردن یکی از مراکز فعال در امر رسیدگی به امور ایتام و فقرا در سطح منطقه به شمار می‌رود. این خیریه که با اهتمام خاندان هاشمی اردن در پنجاه سال قبل تاسیس گردیده در حال حاضر با حضانت هزاران نفر از اطفال یتیم این کشور از مرحله آغاز تحصیلات ابتدائی تا مرحله دانشگاهی و ورود به جامعه را برعهده دارد.

وی افزود: این مرکز خیریه‌ای در حال حاضر زیر نظر شاهزاده بسمه، عمه پادشاه اردن و نظارت مستقیم پادشاه مدیریت می‌گردد. بر این اساس علاوه بر تبرعات ارسالی به خیریه مزبور از داخل و خارج کشور، نمایشگاهی یک روزه و دو منظوره با امتیاز فروش به اهتمام نمایندگی‌های سیاسی مقیم اردن هر ساله در این کشور هم‌زمان با پایان سال هجری قمری برگزار می‌شود که از استقبال زیادی برخوردار می‌باشد.

رحیمیان ادامه داد: این نمایشگاه در سال جاری نیز در محل مجموعه ورزشگاه امان با مشارکت بیش از پنجاه نمایندگی سیاسی در دو بخش عرضه محصولات تولیدی و صنایع دستی و بخش آشپزی سنتی متداول در هر کشور برگزار گردید. سفارت جمهوری اسلامی ایران نیز با عرضه بیش از یک صد کالای منحصر بفرد در زمینه صنایع دستی و ده‌ها قلم محصولات خشکبار و بیست نوع از محصولات غذایی ممتاز مطبخ ایرانی که با همت خانواده نمایندگی و ایرانیان گرانقدر مقیم اردن تدارک گردیده بود، در این نمایشگاه شرکت کرد.

وی دیدار کوتاهش با شاهزاده بسمه در محل غرفه جمهوری اسلامی ایران را مفید ارزیابی کرد و علائق خاندان هاشمی را نسبت به فرهنگ، تاریخ و تمدن مشترک به ویژه صنایع دستی و خوراکی‌های لذیذ ایرانی ستود و در ادامه افزود‏‏: باتوجه به مشترکات فراوان تاریخی دو ملت اردن و ایران بویژه فرهنگ تیمارخواری مستضعفین و ایتام مشارکت فعال‌تر در برنامه فرهنگ خیرخواهانه و به ویژه تبادل تجربیات در دستور کار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

کد N549424

وبگردی