آفتاب

رئیس جمهور جدید اندونزی بدنبال "وزیران پاک"

رئیس جمهور جدید اندونزی بدنبال "وزیران پاک"

رئیس جمهوری جدید اندونزی اعلام کرد، در حال بررسی مجدد برخی از گزینه‌های منتخب برای برخی از اعضای کابینه است: این اقدام در پی ابراز نگرانی آژانس ضد اختلاس درباره بروز مشکلات احتمالی با برخی از کاندیداهای پست‌های وزارتی صورت گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، جوکو ویدودو که با وعده دولت پاک توانست در انتخابات ماه ژوئیه پیروز شود، تمایلی ندارد تا رسوایی‌های فساد مشابه دولت قبلی را تجربه کند. سه تن از وزرای رئیس جمهوری پیشین نامشان در پرونده‌های فساد بوده است.

ویدودو که روز گذشته ریاست جمهوری را رسما به دست گرفت لیستی از نامزدهای کابینه وزرای 33 نفره‌اش را به دیده‌بان دولت ارائه داد: لیستی که هنوز به صورت عمومی منتشر نشده است.

کمیسیون بررس فساد برخی از کاندیداها لیست ویدودو را "مشکل دار" یا "مشکل دار بالقوه" معرفی کرده است.

در همین حال ویدودو، در پاسخ به سوالی درباره امکان بررسی مجدد لیست وزرا گفت: به نظر می‌رسد که این اقدام باید صورت گیرد. با این حال او از ارائه نام کاندیداهای مشکل ‌دار خودداری کرد.

انتظار می‌رود رئیس جمهور جدید اندونزی تا پایان روز پنج شنبه لیست وزرای کابینه‌اش را اعلام کند. به گفته او 18 تکنوکرات و 15 چهره‌ سیاسی در این لیست حضور دارند. با این حال هنوز مشخص نیست که کابینه چه زمانی به صورت نهایی اعلام خواهد شد.

اکنون تمام چشم‌ها بر انتخاب‌های ویدودو برای ریاست وزارتخانه‌های اقتصاد است. چرا که این وزرا قرار است وارث مشکلات گسترده‌ای در بزرگترین اقتصاد جنوب شرق آسیا باشند.

انتهای پیام

کد N549369

وبگردی