آفتاب
فرهمندپور در نشست «زنان و توازن، مشاركت‌هاي اقتصادي و استراتژي‌هاي جمعيتي»:

دیدگاه اسلام در خانواده، تأکید بر اهمیت نقش مادر در حیات جسمی، روانی و تربیتی فرزند و فرایند اجتماعی شدن اوست

دیدگاه اسلام در خانواده، تأکید بر اهمیت نقش مادر در حیات جسمی، روانی و تربیتی فرزند و فرایند اجتماعی شدن اوست

مشاور وزير كشور در امور زنان وخانواده با اشاره به ضرورت سازماندهی و برنامه ریزي فعالیت هاي اجتماعی زنان،گفت: زنان عامل انسجام ارزش هاي ملی در برابر تهاجم فرهنگي هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، فهيمه فرهمندپور مشاور وزير كشور در امور زنان وخانواده، در نشست تخصصی زنان وتوازن مشارکت‌های اقتصادی و استراتژی‌های جمعیتی که صبح روز گذشته 28 مهرماه در حسينيه الزهراء(س) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد،با عنوان "زنان، خانواده و نقش ھای تربیتی" سخنراني كرد.

وي در سخناني با اشاره به باورھای غلط رو به فراموشی گفت: زنان و مردان داراي هویت انسانی برابر؛ ارزش هاي انسانی برابر و همچنين ظرفیت، مسئولیت پذیري و توانایی مشابه براي انجام فعالیت هاي معمول زندگی اند.

فرهمندپور افزود: زنان و مردان داراي فعالیت ها، نقش ها و وظایف و مأموریت هاي کاملا مًشابهند و لذا، تعبیر « کار مردانه » یا « کار زنانه » بی معناست.

مشاور وزير كشور در امور زنان وخانواده ؛ پذیرش برابري انسانی زن و مرد و تشابه آنها در همه لوازم این برابري از قبیل؛ علم، اخلاق، فضایل انسانی، ظرفیت رشد و کمال مادي و معنوي، جایگاه اجتماعی و اثربخشی در سرنوشت خود و دیگران برشمرد.

وي گفت: دیدگاه اسلام به طور خاص در خانواده، تأکید بر اهمیت نقش مادر در حیات جسمی، روانی و تربیتی فرزند و فرایند اجتماعی شدن اوست.


فرهمندپور با اشاره به ضرورت سازماندهی و برنامه ریزي فعالیت هاي اجتماعی زنان به نحوي قابل جمع با انجام کارویژه هاي زنانه او در خانواده گفت:  آزادي فعالیت هاي شغلی و اجتماعی زنان در کنارتقسیم وظایف مبتنی بر اولویت بندي متفاوت فعالیت ها براي دوجنس متفاوت بر اساس طبیعت، قابلیت ها و کشش هاي متنوع آنهاست.

وي تاكيد كرد: زنان متصدي اصلی تربیت نسل آینده و بیشترین امکان اثربخشی ماندگار در تحولات اجتماعی هستند.

مشاور وزير كشور در امور زنان وخانواده ادامه داد : مادران اصلی ترین سربازان و رزمندگان مدافع از خانواده و فرزندان خود در مقابل تهاجم و لااقل نفوذ جریان هاي بیرون از مرزهاي فرهنگی بومی کشورها (امواج فرهنگی جهانی شدن) هستند.

همچنين مشاور وزير كشور در امور زنان وخانواده  تاكيد كرد : مادران عامل همبستگی و درهم تنیدگی فکري، فرهنگی و اجتماعی همه نسل هاي پی درپی و عامل امنیت بخش و محافظت کننده ارزش هاي ملی و قومی و بومی در مقابل جریان هاي فرهنگی رقیب و معارض هستند.

بنا بر اعلام اين خبر، نشست ‌«زنان و توازن مشاركت‌هاي اقتصادي و استراتژي‌هاي جمعيتي» صبح روز گذشته 28 مهر، در حسینيه‌ي الزهرا (س) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، آغاز شد كه در آن مباحثي همچون؛ «خانواده و نقش‌هاي تربيتي»، «زنان و استراتژي‌هاي جمعيتي»، «زنان، خانواده و اشتغال»، «زنان، مديريت مصرف و توليد پايدار»، «زنان و حفظ فرهنگ ملل در فرايند جهاني شدن» و ... به بحث گذاشته ‌شد.
 
در اين نشست، علاوه بر دكتر ابراهيمي‌ تركمان، رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، دكتر الهام امین‌زاده، معاون حقوقی ريیس جمهوري اسلامي ايران، لاله افتخاري، نماينده‌ي مجلس شوراي اسلامي، صديقه حجازي، مديركل زنان و خانواده‌ي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، يو هانگ كوئي، معاون سازمان زنان چین، جمعي از مسئولان سازمان زنان چین و تعدادي از فعالان حوزه‌ي زنان و خانواده‌ي كشورمان حضور داشتند.

کد N549302

وبگردی