آفتاب
سعدون‌زاده:

تیم مذاکره‌کننده با ژرف‌نگری عمق مصالح استراتژیک را درنظر بگیرند

تیم مذاکره‌کننده با ژرف‌نگری عمق مصالح استراتژیک را درنظر بگیرند

نماینده‌ی مردم آبادان گفت: جنایت‌های گروه تکفیری در سوریه و عراق و سیاست‌های دوگانه و متناقض آمریکا و متحدانش را محکوم کرده و به نام ملت آگاه ایران صدور حکم اعدام روحانی شیعه و انقلابی توسط دادگاههای جنایی ، عربستان، را نیز تقبیح می‌کنم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سعدون زاده در نطق میان دستور امروز خود در مجلس، ضمن تسلیت ارتحال آیت‌الله مهدوی کنی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای نیز گفت: ضمن حمایت از تیم مذاکره کننده پیشنهاد می‌کنم از نظرکمی وتعداد و از نظر کیفی و نحوه کارشناسی در توان خود بیافزاید و با ژرف نگری عمق مصالح استراتژیک کشور را در نظر بگیرند.

سعدون زاده با اشاره به حفر تونل‌های 77 کیلومتری افزود: حفر چنین تونل‌هایی در جمهوری اسلامی بدون مجوز و قرارداد معین در کشور نوعی سرکشی و یاغی‌گری محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: دولت ملزم است در برابر چنین اقداماتی اعمال حاکمیت کند، شما کاری را که صدام بعثی با ابزار جنگی برای نابودی خوزستان نتوانست انجام دهد را می‌خواهید با شور کردن آب کارون ، کرخه و بهمن شیر و همچنین خشکاندن دو تالاب بزرگ حورالعظیم و حورشادگان، خوزستان عزیز دژ مستحکم انقلاب اسلامی را متزلزل نمایید.

این نماینده مجلس با بیان این که برای کشور و امنیت آن هزینه‌های گزافی نباید تراشید خاطر نشان کرد: به چراغ‌های قرمز و هشدار به موقع مراجع امنیتی کشور توجه کنید، خانم‌ها و آقایان هر که هستید این چراغ‌ها را برای پاسداری از وحدت ملی نیک ببینید.

سعدون‌زاده در بخش دیگری از نطق خود گفت: در رابطه با شهرستان عزیزآبادان از رئیس جمهور می‌خواهم طرح مصوب کمیته‌ی سیاسی و دفاعی را که در خصوص ارتقای شهر اروند کنار است را در دستور کار هیات دولت قرار دهد، همچنین موضوع فاینانس سهمیه ، بهینه سازی پالایشگاه آبادان را با طرف چینی نهایی کند و همچنین از نوبخت می‌خواهم به مرقومه‌ این جانب در خصوص ارتقاء گمرک اروند کنار آبادان توجه کند.

وی خطاب به وزیر کشاورزی خاطرنشان کرد: در اجرای مصوبات ستاد احیای نخلیجات آبادان تسریع اراضی کشاورزی آبادان به وسعت 16 هزار هکتار، فنس کشی باغهای شهرستان آبادان ، رسیدگی به بیمه صیادان زحمتکش و اصلاح آن، تامین سهمیه سوخت به مقدار لازم صیادان آبادان، کاهش مقررات دست و پاگیر و دادن کم بهره نوسازی به مردم این استان و تکمییل اسکله خاتم‌الانبیاء در شهرستان آبادان بپردازد.

انتهای پیام

کد N549262

وبگردی