آفتاب

بازجویی از مقام‌های اطلاعاتی ارشد ترکیه در پرونده شنود

بازجویی از مقام‌های اطلاعاتی ارشد ترکیه در پرونده شنود

رسانه‌های ترکیه گزارش دادند، پلیس آنکارا در بخشی از عملیات مقابله با نیروی پلیس تحت حمایت دولت، 18 افسر ارشد را امروز (سه‌شنبه) مورد بازجویی قرار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تودی زمان، این عملیات علیه روسای پلیس در واحد اطلاعات صورت گرفت و همانند عملیات قبل اتهامات وارده علیه این افراد اعلام نشده است. رسانه‌های خبری ترکیه اعلام کردند، این عملیات به خاطر مساله شنود مکالمات مقام‌های عالی‌رتبه کشوری صورت گرفته است.

رئیس سابق دپارتمان اطلاعات پلیس ملی ترکیه و معاون سابق رئیس پلیس آنکارا در میان این افراد هستند. عملیات علیه پلیس ترکیه در پی افشای یک‌سری رسوایی شنود مکالمات غیرقانونی مقام‌های ارشد دولت آنکارا آغاز شده است.

انتشار بخشی از چند مکالمه تلفنی منسوب به رجب طیب اردوغان در دوران نخست‌وزیری وی و پسرش شایعه دست داشتن اردوغان در رسوایی بزرگ فساد مالی در این کشور را تقویت کرد. اردوغان در این مکالمه از پسرش می‌خواهد ده‌ها میلیون یورو را از خانه خارج کند.

ظاهرا در این مکالمه اردوغان و پسرش درباره مبلغ هنگفتی پول گفت‌وگو کرده‌اند که قرار بوده از دید ماموران دادستانی پنهان بماند. اردوغان که هم‌اکنون رئیس‌جمهوری ترکیه است، این اتهام را به عنوان "حمله‌ای حقیرانه" رد کرد. وی شنود و افشای مکالمه تلفنی سیاستمداران را توطئه حامیان رقیب اسلام‌گرای خود، فتح‌الله گولن عنوان کرده بود که به گفته‌ی وی قصد سرنگونی دولت را دارند.

در جریان رسیدگی به پرونده جنجالی فساد مالی مقام‌های بلندپایه دولت ترکیه، بلال اردوغان، پسر رجب طیب اردوغان نیز در روزهای پایانی سال گذشته میلادی متهم به مشارکت در سازماندهی یک اختلاس چند میلیون دلاری شد.

انتهای پیام

کد N549255

وبگردی