آفتاب

نعیم قاسم: مقاومت جهاد و جهاد جنگ با اسرائیل است

نعیم قاسم: مقاومت جهاد و جهاد جنگ با اسرائیل است

معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه مقاومت جهاد است و در حال حاضر جهاد، جنگ با اسرائیل است، گفت: لبنان پایگاه مرکزی مقاومت و وحدت است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشره، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه اولین نشست هیات موسسان اتحادیه جهانی علمای مقاومت در بیروت تاکید کرد: لبنان پایگاه مرکزی مقاومت و وحدت است.

وی افزود: ما بارها جلوی فتنه را در لبنان گرفته‌ایم و علمای سنی و شیعه در از بین بردن فتنه مشارکت کردند. ما در فرو نشاندن آتش فتنه در لبنان موفق شدیم و اختلافات در کشور تنها اختلافات سیاسی است.

نعیم قاسم نسبت به فضای آرام و امنیت قومی و مذهبی لبنان هشدار داد: ما با سازش‌هایی که برخی سیاستمداران برای حمایت از افراد تحت تعقیب از آن استفاده می‌کنند، مخالفیم و خواهان عدم فراهم‌سازی سرپوش سیاسی و مذهبی برای تروریست‌ها هستیم.

وی گفت: حزب‌الله بر روی اقدامات هیچ طرفی سرپوش نمی‌گذارد و از افراد تحت تعقیبی حمایت نمی‌کند. مسوولیت بازداشت افراد تحت تعقیب بر عهده دولت است و اگر دولت در دستگیری این افراد شکست بخورد این شکست بر عهده خود دولت است.

نعیم قاسم ضمن تاکید بر ضرورت ایجاد وحدت میان اهل تشیع و تسنن در لبنان و جهان مقاومت را جهاد نامید و گفت: در حال حاضر جهاد جنگ با اسرائیل است. مقاومت لبنان و غزه نوری است که معادله را دگرگون کرد و باعث شد که اسرائیل به شکست خود اعتراف کند.

وی افزود: مقابله در جهان امروز بین دو محور است. یک محور، محور ایران و سوریه و حزب‌الله و برخی گروه‌های مقاومت و محور دوم محور آمریکا و اسرائیل و برخی کشورهایی است که با مقاومت مبارزه می‌کنند.

نعیم قاسم گفت: وقتی به درگیری‌ها رویکرد و رنگ و بوی مذهبی داده می‌شود با هدف سرپوش گذاشتن بر واقعیت‌هاست چراکه علت اختلافات و درگیری‌ها مسائل سیاسی است و داعش بیشتر از آنکه بخواهد شیعه را را بکشد، اهل تسنن را می‌کشد.

انتهای پیام

کد N549253

وبگردی