آفتاب
شمخانی در دیدار با دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه:

توسعه مناسبات ایران و روسیه دستاوردهای قابل توجهی خواهد داشت

توسعه مناسبات ایران و روسیه دستاوردهای قابل توجهی خواهد داشت

طرفین با تاکید بر فضای دوستانه و توأم با حسن تفاهم میان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه، ضمن بررسی تحولات جاری در منطقه و عرصه بین الملل، شرایط پیش رو را ضرورتی اجتناب ناپذیر در مسیر تداوم ارتباطات نزدیک و ارتقاء همکاری های تهران- مسکو در ابعاد سیاسی، امنیتی و اقتصادی دانستند.

نیکلای پاتروشوف، دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه که در راس هیئت بلند پایه سیاسی، امنیتی و اقتصادی برای دیدار رسمی دو روزه به کشورمان سفر کرده است صبح امروز با علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و درخصوص مسائل سیاسی و امنیتی دوجانبه و بین المللی و مقابله با تهدیدات مشترک گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، در جریان مذاکرات رسمی میان مقامات دو کشور، طرفین با تاکید بر فضای دوستانه و توأم با حسن تفاهم میان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه، ضمن بررسی تحولات جاری در منطقه و عرصه بین الملل، شرایط پیش رو را ضرورتی اجتناب ناپذیر در مسیر تداوم ارتباطات نزدیک و ارتقاء همکاری های تهران- مسکو در ابعاد سیاسی، امنیتی و اقتصادی دانستند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در این دیدار با اشاره به اشتراکات و مواضع اصولی دو کشور در زمینه مقابله با تروریسم، نفی یکجانبه گرایی در مدیریت بحران های بین المللی و همچنین ضرورت هم افزایی در ظرفیت های اقتصادی منطقه ای اظهار داشت: توسعه مناسبات همه جانبه میان جمهوری اسلامی ایران وفدراسیون روسیه دستاوردهای قابل توجهی در حوزه منافع ملی دو کشور و تقویت ثبات و امنیت منطقه ای را بدنبال خواهد داشت.

نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه نیز در این ملاقات با تاکید بر ضرورت حل و رفع چالش های امنیتی بر اساس قوانین بین المللی، تداوم ارتباطات و رایزنی‌های منظم و مستمر میان ایران و فدراسیون روسیه را در افزایش درک مشترک نسبت به ضرورت ها و اولویت های همکاری دو جانبه ضروری عنوان کرد.

وی با اشاره به مذاکرات جاری در موضوع پرونده هسته ای ایران گفت: بهره مندی از برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای حق مسلم و بلاشرط ایران بوده و مسائل موجود در این پرونده می بایست در قالب مذاکرات سیاسی کشورهای 1+5 حل و فصل شود.

کد N549222

وبگردی