آفتاب

نخست‌وزیر مصر: قصد ارائه کمک نظامی به ائتلاف ضد داعش را نداریم

نخست‌وزیر مصر: قصد ارائه کمک نظامی به ائتلاف ضد داعش را نداریم

نخست وزیر مصر با بیان اینکه کشورش قصد ارائه کمک نظامی مستقیم به آمریکا برای جنگ علیه داعش در عراق و سوریه را ندارد، گفت: امنیت کشورهای حوزه خلیج فارس در واقع امنیت مصر بوده و امنیت مصر امنیت کشورهای حوزه خلیج فارس به شمار می‌آید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ابراهیم محلب، نخست وزیر مصر در مصاحبه با خبرگزاری رویترز تصریح کرد: حتی اگر حملات هوایی آمریکا برای شکست داعش کافی نباشد، کمک نظامی مستقیمی به آمریکا برای جنگ با داعش در عراق و سوریه ارائه نمی‌کنیم.

وی بر لزوم و بهبود عملکرد ارتش عراق که به گفته وی از زمان حملات داعش تقریبا از هم فروپاشیده است، تاکید کرد و گفت: مداخله هوایی و حضور ارتش عراق بر روی خاک این کشور مطمئنا تاثیر مثبتی در از بین بردن تروریست‌ها خواهد شد.

این مقام مصری عنوان داشت: اتخاذ این موضع مشکل است، چرا که تروریسم امروزه به صورت صنعتی پیشرفته و تجارتی سازماندهی شده تبدیل شده است.

محلب خاطرنشان کرد: مداخله واشنگتن احتمالا همزمان با تقویت ارتش عراق بسیار مهم خواهد بود، اما هنوز زود است که درخصوص این رخدادها بخواهیم قضاوت کنیم.

محلب ضمن ابراز نگرانی شدید خود نسبت به تروریست‌های داعش که پاسپورت‌های کشورهای غربی را در اختیار دارند، گفت: امروزه برخی از اعضای داعش از اروپا آمده‌اند و این بزرگترین چالش است. ما گفتیم که باید با تروریسم در سطح جهانی مقابله کرد و در حال حاضر همگان این پیام را درک می‌کنند.

وی گفت: مصر که یکی از بزرگترین ارتش‌های خاورمیانه را دارد و مهارت بسیاری در زمینه مقابله با تندروی‌ها در اختیار دارد، اولویت را به برقراری صلح و ثبات در داخل کشور خود می‌دهد و به همین دلیل، مسئولان امنیتی با تندروها در شبه جزیره سینا مقابله کرده و حتی مسئولان مصری تندروها در لیبی را تهدیدی برای خود می‌دانند.

وی گفت: برای ارتش مصر مهمترین مساله، مرزها و حمایت از ثبات این کشور است. مصر نمی‌خواهد در امور داخلی دیگر کشورها مداخله کند، اما امنیت کشورهای حوزه خلیج فارس امنیت ماست و امنیت مصر امنیت این کشورها به شمار می‌آید.

محلب تاکید کرد: ما ترجیح می‌دهیم در امور لیبی مداخله نکنیم، اما در عین حال از مردم و دولت لیبی حمایت کرده و از مرزهایمان با این کشور محافظت می‌کنیم.

وی افزود: این مساله برای مسئولان و ارتش مصر یک هدف واحد را مشخص می‌کند و آن حمایت از مرزهای این کشور است. ما همچنین اوضاع لیبی، سوریه، یمن و عراق را پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام

کد N549158

وبگردی