آفتاب

اعلام دو روز عزای عمومی/انتقال پیکر به دانشگاه امام صادق(ع)/ محل تدفین، حرم عبدالعظیم حسنی

اعلام دو روز عزای عمومی/انتقال پیکر به دانشگاه امام صادق(ع)/ محل تدفین، حرم عبدالعظیم حسنی

آیت الله مهدوی‌کنی، رئیس مجلس خبرگان رهبری دار فانی را وداع گفت.

به گزارش ایسنا، صبح امروز سه‌شنبه(29.مهرماه) آیت‌الله مهدوی کنی پس از گذراندن دوره بیماری طولانی مدت در بیمارستان شهید رجایی دار فانی را وداع گفت.

به گفته نزدیکان آن مرحوم، آیت‌الله کنی ساعت 7 بامداد امروز دچار ایست قلبی شد و تلاش پزشکان پس از دو ساعت بی‌نتیجه ماند و وی در ساعت 9 صبح دعوت حق را لبیک گفت.

آیت‌الله مهدوی کنی از 14 خرداد ماه سال جاری به علت عارضه قلبی در بیمارستان بهمن بستری شد و پس از حدود دو ماه به بیمارستان شهید رجایی منتقل شد.

خبرنگار ایسنا که جهت اعلام عرض تسلیت این خبرگزاری با خانواده مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی تماس گرفته بود، مطلع شد که مراسم تشییع آن مرحوم متعاقبا اعلام می‌شود.

دانشگاه امام صادق (ع) که مرحوم آیت الله مهدوی کنی ریاست آن را برعهده داشت، در پیامی درگذشت ایشان را تسلیت گفت.

حجت الاسلام میرلوحی، داماد مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی درجمع خبرنگاران اظهار داشت: خود آیت‌الله مهدوی وصیت کرده که وی را در حرم عبدالعظیم حسنی و در کنار قبر آخوند ملاعلی کنی دفن کنند.

محمود احمدی‌نژاد نیز با صدور پیامی درگذشت مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا، با اعلام دو روز عزای عمومی در سراسر کشور، رییس جمهور رحلت آیت‌الله مهدوی کنی را تسلیت گفت.

در پیام رییس‌جمهور آمده است:آیت‌الله مهدوی کنی نمادی از روحانیت انقلابی و اعتدالی ما بود که یادش در خاطره‌ها می‌ماند و همه اعضای خانواده انقلاب از هر جریان و جناح که باشند، همواره یادش را گرامی می دارند.

محمدرضا باهنر نایب رییس مجلس در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس با تسلیت به مناسبت درگذشت مهدوی کنی،او را عضو هیات امنای انقلاب اسلامی دانست.

به گزارش ایسنا، پیش از ظهر امروز، پیکر مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی جهت مراسم وداع به دانشگاه امام صادق (ع) منتقل شد.

نگاهی به سوابق مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی

آیت‌الله مهدوی‌کنی، رئیس مجلس خبرگان که از روز چهارشنبه ۱۴ خرداد ۹۳، پس از شرکت در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) به دلیل تشدید عارضه قلبی در بیمارستان بستری بود، صبح امروز (سه شنبه) دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آیت‌الله محمدرضا مهدوی‌کنی ۱۴ مرداد ۱۳۱۰، در حومه تهران متولد شد. رئیس مجلس خبرگان رهبری از سال ۱۳۸۹ دبیرکل جامعه روحانیت مبارز بود.

وی همچنین رئیس دانشگاه امام صادق و استاد درس اخلاق اسلامی این دانشگاه بود. پیش از انقلاب ۱۳۵۷ از روحانیون مخالف حکومت پهلوی و پس از انقلاب یکی از ۵ روحانی بود که هسته اصلی شورای انقلاب را تشکیل می‌داد. پس از آن به عنوان وزیر کشور (در دولت‌های شورای انقلاب، رجایی و دکتر باهنر) و کفیل نخست‌وزیر (پس از ترور رجایی و باهنر) بود.

وی تا سال ۱۳۴۰ نزد استادانی چون آیت‌الله شیخ علی‌اکبر برهان، حاج شیخ عبدالجواد سده‌ای (جبل عاملی)، صدوقی، سلطانی، مجاهدی، رفیعی قزوینی، شعرانی، علامه طباطبایی، بروجردی، خمینی و گلپایگانی تلمذ کرد.

از آثار وی تاکنون کتاب‌های نقطه‌های آغاز در اخلاق عملی، اصول و مبانی اقتصاد اسلامی در قرآن، بیست گفتار و شرح دعای افتتاح منتشر شده‌ است. همچنین خاطرات وی توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده‌ است.
کد N549135

وبگردی