آفتاب
رئیس دفتر مقام معظم رهبری در جمع خبرنگاران:

آیت الله مهدوی کنی ارادت خاص و تبعیت محضی از مقام معظم رهبری داشت

آیت الله مهدوی کنی ارادت خاص و تبعیت محضی از مقام معظم رهبری داشت

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به ویژگیهای شخصیتی مرحوم آیت الله مهدوی کنی، گفت: مرحوم آیت الله مهدوی کنی ارادت خاص و تبعیت محضی از مقام معظم رهبری داشت که زبانزد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در جمع خبرنگاران در بیمارستان رجایی با تسلیت به مقام معظم رهبری و مردم گفت: آیت الله مهدوی کنی سابقه درخشان در انقلاب اسلامی داشت. وی قبل از انقلاب با رژیم شاه و پهلوی مبارزات طولانی داشت و در همین راه زندان‌ها دید و شکنجه‌ها کشید.

وی افزود: آیت الله مهدوی کنی لحظه‌ای دست از خط مستقیم راه ولی فقیه و امام امت برنداشت و به پای انقلاب و مبارزه ایستاد.

گلپایگانی ادامه داد: قبل از انقلاب آیت الله مهدوی کنی هر جا لازم بود حضور داشت و شخصیت علمی برجسته  و مجتهد مسلمانی بود که همه علما و روحانیون به خصوص در تهران و حوزه های علمیه احترام خاصی برای وی قائل بودند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری به مسئولیت‌ها و وظایف مرحوم آیت الله مهدوی کنی اشاره کرد و یادآور شد: آیت الله مهدوی کنی در اواخر عمرشان مسئولیت خطیر مجلس خبرگان را برعهده داشت، با همه کسالت‌هایی که داشتتند، لحظه‌ای از انجام مسئولیت، دریغ نمی کرد و هر چه داشت در خدمت اسلام و انقلاب بود.

وی تاکید کرد: مرحوم آیت الله مهدوی کنی ارادت خاص و تبعیت محضی از مقام معظم رهبری داشت که زبانزد بود. من بارها شاهد بودم حضرت آقا برای شفا و عافیت ایشان دعا می‌کردند.

محمدی گلپایگانی در پایان گفت: ان شاء الله خداوند ایشان را قرین رحمت بفرماید و با اولیای الهی محشورش گرداند.

به گزارش مهر، صبح امروز آیت الله مهدوی کنی در بیمارستان شهید رجایی تهران درگذشت.

کد N549083

وبگردی