آفتاب

آمریکا مدعی تلاش برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان در حملات پهپادها شد

آمریکا مدعی تلاش برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان در حملات پهپادها شد

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: دولت واشنگتن به دنبال جلوگیری از تلفات غیرنظامیان در جریان حملات هوایی پهپادهاست و اگر تلفاتی رخ دهد، به سرعت آن را مورد بررسی قرار می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری نووستی، "مارک استرا"، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: دولت آمریکا به دنبال کاهش کشته شدن غیرنظامیان در حملات هوایی پهپادی است.

آمارهای جدید 16 اکتبر سال جاری میلادی اداره تحقیقات روزنامه‌نگاری انگلیس نشان می‌دهد که کمتر از چهار درصد از قربانیان حملات پهپادی آمریکا در پاکستان عضو القاعده بودند. این در حالی است که شمار دقیق شبه‌نظامیان کشته شده در این حملات دقیق مشخص نیست.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا ادامه داد: من بدون اشاره به حملات پهپادها در پاکستان به این مسئله اشاره می‌کنم که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا به انجام اقدامات فوق‌العاده برای جلوگیری از افزایش تلفات غیرنظامیان در این حملات تاکید دارد و به دنبال انجام این حملات بر طبق قوانین داخلی و بین المللی و تطابق ارزش‌ها و سیاستهای آمریکاست. هدف اصلی واشنگتن انجام حملات مقابله با تروریسم در خارج از محل سکونت غیرنظامیان و به تبع آن جلوگیری از کشته شدن غیر نظامیان و مجروح شدن آنهاست.

آمریکا در ژوئن 2014 حملات پهپادی خود را در پاکستان از سر گرفت و می‌گوید این حملات بخشی از اقدامات برای از بین بردن تهدیدات تروریستی در منطقه است.

اما نواز شریف، نخست وزیر پاکستان به دنبال پایان بخشیدن به این حملات است و دولت واشنگتن را به نقض یکپارچگی کشورش و حقوق اولیه بشری متهم می‌کند.

انتهای پیام

کد N549072

وبگردی