آفتاب

پاپ: تروریسم در خاورمیانه به نقطه غیرقابل تصوری رسیده است

پاپ: تروریسم در خاورمیانه به نقطه غیرقابل تصوری رسیده است

رهبر کاتولیک‌های جهان در سخنانی گفت: خاورمیانه خصوصاً عراق و سوریه در حال تجربه تروریسمی هستند که به نقطه غیرقابل تصور رسیده و عاملان آن هیچ بهایی برای ارزش‌های انسانی قائل نیستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در نشست ویژه واتیکان درباره خاورمیانه گفت: اینگونه به نظر می‌رسد که ارزش‌های انسانی از دست رفته است. به نظر می‌رسد که جان یک شخص مهم نیست و می‌تواند برای منافع دیگران قربانی شود و متاسفانه تمامی اینها از بی‌توجهی نشأت می‌گیرد.

پاپ تاکید کرد: می‌خواهم درباره خاورمیانه و خصوصا وضعیت مسیحیان در این منطقه صحبت کنم چراکه برای من بسیار مهم است. حوادث اخیر خصوصا در عراق و سوریه بسیار نگران‌کننده است. ما شاهد پدیده تروریسم هستیم که سطح آن پیش از این غیر قابل تصور بود. بسیاری از برادران و خواهرانمان اعدام می‌شوند و مجبورند خانه و کاشانه خود را ترک کنند.

رهبر کاتولیک‌های جهان افزود: ما باید به این شرایط ناعادلانه پاسخ مناسبی بدهیم و جامعه جهانی نیز باید برای رسیدگی به آن تلاش کند. کلیسای کاتولیک در عزم خود برای برقراری صلح و ثبات در خاورمیانه و حل اختلافات از طریق مذاکره، سازش و تلاش سیاسی مصمم است، با این حال ما از جامعه مسیحیان می‌خواهیم که یشترین کمک را بکنند.

پاپ فرانسیس در ادامه سخنانش تاکید کرد که صدها هزار مسیحی مجبور شده‌اند که به دلیل خشونت آواره شوند.

انتهای پیام

کد N548999

وبگردی