آفتاب

رائول کاسترو نیز پیشنهاد همکاری با آمریکا را در مبارزه با ابولا مطرح کرد

رائول کاسترو نیز پیشنهاد همکاری با آمریکا را در مبارزه با ابولا مطرح کرد

رئیس‌جمهور کوبا در نشست سران احزاب چپ کشورهای آمریکای لاتین تمایل خود را برای همکاری با آمریکا جهت مبارزه با بیماری ابولا ابراز کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از آسوشیتدپرس، رائول کاسترو، رئیس جمهوری کوبا دراین باره گفت: کشورهای جهان باید از سیاسی کردن تلاش‌ها برای مبارزه با ابولا خودداری کنند.

این در حالی است که فیدل کاسترو رهبر سابق کوبا نیز اخیرا تمایل خود را برای همکاری با آمریکا در مقابله با ابولا اعلام کرده بود.

او که در نشست سران گروه "آلبا" با حضور تعدادی ازکشورهای لاتین و حوزه دریایی کارائیب سخنرانی می‌کرد، اظهار کرد: به اعتقاد من ما باید از سیاسی کردن این مشکل عمیق خودداری کنیم چرا که این گونه از تمرکز ما در مسیر مبارزه با آن کاسته می‌شود.

بزرگترین کشورهای منطقه در گروه آلبا عضو نبوده و در این نشست شرکت نکردند.

در حال حاضر کوبا حدود 400 امدادگر به لیبریا، گینه و سرالئون فرستاده است؛ اقدامی که بزرگترین همکاری از سوی یک کشور به این مناطق محسوب می‌شود. در همین حال کاسترو با تاکید بر ضرورت مقابله جهانی با بیماری ابولا گفت: کوبا تمایل دارد تا با تمام کشورها از جمله آمریکا شانه به شانه برای مقابله با این بیماری همکاری کند.

نشست سران احزاب چپ گرای کشورهای آمریکای لاتین با مجموعه‌ای از قطعنامه‌ها برای همکاری‌های نزدیک جهت مقابله با ابولا و حمایت از کمک رسانی‌های پزشکی کوبا به آفریقا به پایان رسید. این قطعنامه‌ها جزئیات و مشخصات کمیاز برنامه این کشورها را ائه می دهد.

انتهای پیام

کد N548901

وبگردی