آفتاب

ابراز امیدواری چین نسبت به حصول توافق هسته‌ای تا ضرب‌الاجل 24 نوامبر

ابراز امیدواری چین نسبت به حصول توافق هسته‌ای تا ضرب‌الاجل 24 نوامبر

سخنگوی وزارت امور خارجه چین با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5، گفت: چین امیدوار است که تمام طرف‌های مذاکره‌کننده اراده سیاسی بیشتری برای دستیابی به توافق نهایی تا ضرب‌الاجل 24 نوامبر نشان دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هوا چونگ ینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشست خبری هفتگی خود درباره مذاکرات هسته‌ای ایران، گفت: چین به همکاری خود با دیگر طرف‌های مذاکره‌کننده به منظور رسیدن به یک توافق عادلانه، متوازن که به نفع همگان است ادامه می‌دهد.

هوا چونگ ینگ افزود: می‌توان به حصول توافق نهایی تا پایان ضرب‌الاجل 24 نوامبر امیدوار بود.

بر اساس گزارش خبرگزاری شینهوا، مذاکره‌کنندگان ایران و گروه 1+5 شامل آمریکا، چین، روسیه، انگلیس، فرانسه و آلمان روز پنج‌شنبه گذشته به منظور رفع اختلافات بر سر برنامه هسته‌ای ایران در وین پایتخت اتریش نشستی برگزار کردند که به گفته مقامات هر دو طرف پیشرفت‌هایی در آن حاصل شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین تاکید کرد که چین همیشه از ایده‌ها و طرح‌هایی که به پیشبرد این مذاکرات کمک کرده حمایت کرده است و تلاش خواهد کرد تا راه رسیدن به توافق جامع و نهایی تا ضرب‌الاجل تعیین شده را هموار کند.

یک عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای چین پس از پایان دور اخیر مذاکرات هسته‌ای ایران، اظهار کرد: هر دو طرف برای رسیدن به توافق نهایی هنوز با مشکلاتی روبرو هستند. اگرچه پیشرفت‌هایی حاصل شده است برای رسیدن به راه‌حل جامع در این زمینه به ایده‌های خلاقانه نیاز است.

انتهای پیام

کد N548866

وبگردی