آفتاب

درخواست اعاده دادرسی متهمان اصلی پرونده فساد مالی در حال بررسی است

درخواست اعاده دادرسی متهمان اصلی پرونده فساد مالی در حال بررسی است

... سخنگوی قوه قضائیه درباره این موضوع که خانواده ضارب شهید خلیلی مدعی‌اند که رضایت از خانواده اولای دم اخذ شده و حکم قصاص درست نیست؟ گفت: مشخص شد که ضربه‌ای که به علی خلیلی وارد شده موجب مرگ وی شده است و قاضی تشخیص داده که از روی عمد بوده و حکم را صادر کرده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا وی ادامه داد: حکم صادر شده در این زمینه را نمی‌توان تغییر داد، زیرا شاکی خصوصی دارد و تقاضای قصاص کردند البته حکم صادر شده در مورد ضارب خلیلی قطعی نیست و باید به دیوان عالی کشور برود.

وی یادآور شد: در آن زمان که خانواده اولیای دم برای ضارب شهید خلیلی رضایت داده بودند موضوع فقط جراحت بود، ولی اکنون موضوع عوض شده و موضوع قتل است.

محسنی‌اژه‌ای درباره اعتراضاتی در بیروت پیرامون حکم صادره از سوی دادگاهی در آمریکا علیه ایران، گفت:‌ وزارت امور خارجه و روابط بین‌الملل قوه قضائیه به پرونده‌هایی که در خارج از کشور تشکیل و مطرح می‌شود ورود پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد:‌ احکامی که در مورد ایران در خارج از کشور داده می‌شود، ظالمانه است و امیدوارم با اقدامات وزارت امور خارجه این احکام نقض شود. زیرا این احکام بر اساس بغض و کینه‌ای است که آمریکا نسبت به ایران دارد.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا قوه قضائیه برای بازگرداندن وام‌های کلانی که مدیران بانک‌ها و سایر مقامات آن را اخذ کرده‌اند ورود پیدا کرده است؟ گفت: مکررا گفته‌ام که این وام‌ها سه دسته‌اند و دو دسته آن را دستگاه قضائی تعقیب می‌کند در جلسه قبل گفته‌ام که فردی در اصفهان در این زمینه دستگیر و بازداشت شد و جزء کسانی بود که معوقات سنگین بانکی داشت، البته این معوقات همراه با جرم بوده است. دادستان به این دو دسته ورود پیدا می‌کند در این زمینه افرادی بازداشت و برخی احضار شدند.

وی افزود: امیدواریم که این گونه موضوعات دیگر تکرار نشود، از آنجایی که ریاست بانک مرکزی گفته عزمشان برای بازگردان این وام‌ها جدی است ولی ما جدیتی در آن نمی‌بینیم زیرا باید دیگر تکرار نشود.

محسنی‌اژه‌ای درباره پخش زنده نشست خبری خود از صدا وسیما که مورد سوال خبرنگار دیگری بود، گفت:‌ صدا و سیما سیاست‌هایی دارد و اگر مواردی را مفید بداند آن را پخش می‌کند البته من از صدا وسیما تشکر می‌کنم.

وی درباره تاسیس شعب دادسراهای تخصصی در خصوص محیط زیست و سایر شعبه‌های جدید گفت:‌ در تهران چنین دادسراهایی داریم، ولی در همه استان‌ها این دادسراها وجود ندارد و ما آن قدر شعبه نداریم که فقط به یک موضوع خاص اختصاص دهیم البته شعب تخصصی داریم.

سخنگوی قوه قضائیه درباره بازداشت مقامات ارشد نیروی انتظامی در تهران اظهار بی اطلاعی کرد.

محسنی‌اژه‌ای درباره واکنش دستگاه قضایی در احیای بحث فتنه در برخی از مراسم‌ها گفت:‌ قوه قضائیه وظیفه دارد با وقوع جرم و یا پیشگیری از جرم برخورد کند. ما اگر بدانیم جرمی در حال وقوع است تلاش می‌کنیم از آن جلوگیری کنیم و اگر جرمی اتفاق افتاد به عنوان مدعی‌العموم با آن برخورد می‌کنیم.

وی درباره محکومیت مدیر عامل خبرگزاری ایرنا گفت: محاکمه صورت گرفته و با حضور هیأت منصفه بوده است و بیش از این من نمی‌دانم البته این احکام قابل اعتراض است.

محسنی‌اژه‌ای درباره استفاده یکی از مدیران دولتی از بودجه اداره‌اش برای راه اندازی اینترنت ماهواره‌ای منزل خودش اظهار بی اطلاعی کرد.

ادامه دارد...

کد N548683

وبگردی