آفتاب
اسماعیلی در بازدید از دادسرای ارشاد؛

پرونده‌های مربوط به ناهنجاری‌های اجتماعی ظرافت‌های خاص خود را دارد

پرونده‌های مربوط به ناهنجاری‌های اجتماعی ظرافت‌های خاص خود را دارد

رییس کل دادگستری استان تهران گفت: با اتخاذ تدابیر مناسب باید جلوی فعالیت‌های غیرقانونی افراد سودجو در دستگاه قضایی گرفته شود.

رییس کل دادگستری استان تهران گفت: با اتخاذ تدابیر مناسب باید جلوی فعالیت‌های غیرقانونی افراد سودجو در دستگاه قضایی گرفته شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، غلامحسین اسماعیلی در بازدید سرزده از دادسرای ناحیه 21 تهران، ضمن قدردانی از زحمات ارزشمند قضات و کارمندان شریف این دادسرا به عنوان هدف اصلی از بازدید، اظهار کرد: قضات در کنار اشتغال به کار قضایی باید با اتخاذ تدابیر مناسب و اعمال مدیریت، جلوی فعالیت‌های غیرقانونی افراد سودجو و پر رفت و آمد در مجموعه‌های قضایی را بگیرند تا با اقدامات خلاف این افراد چهره عدلیه مخدوش نشود.

وی افزود: رضایت‌مندی مردم از دستگاه قضایی غیر از آثار وضعی خود یک اثر انتزاعی نیز به دنبال دارد و آن تحکیم رابطه میان مردم و حاکمیت است و ما وظیفه داریم در جهت ارتقای این موضوع با تمام توان تلاش کنیم.

اسماعیلی در ادامه سخنان خود با عنایت به نوع پرونده‌های مطروحه در این دادسرا، تاکید کرد: رسیدگی به پرونده‌های مربوط به ناهنجاری‌های اجتماعی قطعا ظرافت‌های خاص خود را دارد و لازم است در فرآیند رسیدگی، حیثیت افراد همیشه مدنظر باشد. ما هیچگاه به دنبال اباه‌گری نیستیم و عملکرد ما باید طوری باشد که موجب شیوع جرایم نگردد و البته چنانچه یک ناهنجاری اجتماعی در انظار عمومی رخ دهد با رعایت شدت و ضعف آن، ضروریست با قاطعیت قانونی مراتب مورد رسیدگی قرار گیرد تا مایه عبرت دیگران شود و در اینگونه موارد اساسا بی‌تفاوتی جایز نیست و اگر قوه قضاییه چنین عمل کند مردم نیز به عملکرد عدلیه امیدوار می‌شوند چرا که مشاهده می‌کنند دستگاه قضا بدون هیچگونه وابستگی و صرفا با رعایت قانون و شرع مقدس به وظیفه خطیر خود عمل کرده است.

رییس کل دادگستری استان تهران بار دیگر بر رعایت نظم و انضباط در ابعاد مختلف از سوی همکاران قضایی و اداری تاکید و اظهار کرد: این مطلب از دو بعد حائز اهمیت است، اولا اهداف خاص قضایی به طور قطع در بستر مناسب نظم و انضباط تحقق می‌یابد و ثانیا عدم رعایت نظم از سوی همکاران در واحدهای قضایی که باید برای سایر ارکان نظام به عنوان الگو و سرمشق مطرح باشد موجب گله‌مندی مردم از دستگاه قضایی خواهد شد؛ فلذا بر همه ما فرض است که در جهت ساماندهی این امر تلاش کنیم.

رییس کل دادگستری استان تهران در پایان از قسمت‌های مختلف دادسرای ناحیه 21 تهران بازدید کرد و از نزدیک با همکاران قضایی و اداری به گفت‌وگو پرداخت.

انتهای پیام

کد N548674

وبگردی