آفتاب

دی میستورا مساعدت ایران در حل و فصل سیاسی بحران سوریه را خواستار شد

دی میستورا مساعدت ایران در حل و فصل سیاسی بحران سوریه را خواستار شد

نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه که به منظور رایزنی با مقامات کشورمان پیرامون تحولات سوریه به تهران سفر کرده است، با دکتر حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، استفان دی میستورا راه‌حل سیاسی را تنها گزینه برای پایان دادن به بحران سوریه و کمک به مردم این کشور جهت ترسیم آینده‌ای بهتر و دستیابی به ثبات و امنیت دانست.

او تأکید کرد در هرگونه راه‌حل سیاسی باید واقعیات جدید صحنه سوریه را درنظر داشت.

نماینده دبیرکل سازمان ملل نقش جمهوری اسلامی ایران در تحولات سوریه را مهم و اساسی برشمرد و خواستار مساعدت کشورمان در شکل گیری روند حل و فصل سیاسی در سوریه شد.

حسین امیرعبداللهیان نیز در این دیدار نقش سازمان ملل در کمک به حل بحران سوریه را مهم و اساسی برشمرد و با اشاره به همکاری سازنده جمهوری اسلامی ایران با نمایندگان پیشین دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه در طی سه سال و نیم گذشته، بر آمادگی کشورمان برای همکاری نزدیک و کمک به روند حل و فصل سیاسی بحران سوریه تاکید کرد.

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان در نظر گرفتن واقعیت‌های موجود در صحنه سوریه و پرهیز از تکرار اشتباهات گذشته را برای موفقیت هرگونه تلاش سیاسی، ضروری برشمرد.

امیرعبداللهیان افزود: اقدامات یک‌جانبه آمریکا تضعیف کننده نقش سازمان ملل است. ایجاد منطقه حائل در داخل سوریه نقض حاکمیت این کشور تلقی شده و اوضاع را پیچیده‌تر خواهد کرد، متاسفانه برخی طرف‌ها همزمان با حضور در ائتلاف ضد داعش با تروریست‌ها هم ارتباط دارند.

معاون وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد: ایران قویا از سوریه و عراق در مبارزه با تروریسم حمایت کرد و به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها احترام گذاشته و دیگران را به رعایت آن دعوت می‌کند.

دو طرف در این دیدار با اشاره به نقش محوری مردم و طوائف مختلف جامعه سوریه برای تعیین سرنوشت خویش و تسهیل شکل‌گیری این روند ازسوی همه کشورها و طرف‌های تأثیرگذار در بحران، تاکید کردند.

انتهای پیام

کد N548643

وبگردی