آفتاب
تاجرنیا در گفت‌وگو با ایسنا:

در آینده خبرهای خوشی از اردوگاه اصلاح‌طلبان خواهیم داشت

در آینده خبرهای خوشی از اردوگاه اصلاح‌طلبان خواهیم داشت

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش رو از حداکثر قرابت و نزدیکی و وحدت رویه برخوردار خواهند بود.

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش رو از حداکثر قرابت و نزدیکی و وحدت رویه برخوردار خواهند بود.

علی تاجرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این که نگاه جریان اصلاحات نگاهی مبتنی بر مولفه‌های یک جامعه مدرن است، گفت: با توجه به چنین نگاهی موضوعی که بیشتر اهمیت دارد، ایجاد تفاهم و نزدیک کردن دیدگاه‌ها و نهایتا حفظ حقوق تمامی اجزای تشکیل دهنده یک جبهه سیاسی است.

وی افزود: با توجه به این موضوع حضور چهره‌های شاخص و برجسته اهمیت خود را دارد، اما نقش این افراد بیشتر راهنمایی‌دهنده و کمک‌کننده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان با محوریت شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و اضافه شدن برخی تشکل‌های دیگر به نوعی پذیرفته‌اند که در قالب جبهه اصلاحات حرکت می‌کنند.

تاجرنیا با تاکید بر این‌که مهم این است که به صورت عادلانه حقوق جریان‌های مختلف سیاسی متناسب با اثرگذاریشان در جامعه حفظ شود، گفت: آنچه درون جبهه اصلاحات دیده می‌شود این است که شخصیت‌ها و چهره‌های خاص و برجسته اصلاح‌طلبان با محوریت آقای خاتمی این نگاه را دارند که این مسائل در احزاب و تشکل‌ها شکل بگیرد و اگر خودشان بخواهند نقش ایفا کنند نقش‌شان نقش کمک‌کننده در این مسیر است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: با توجه به درک خوبی که در دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در بین اصلاح‌طلبان از شرایط شکل گرفت و همچنین سازوکارهایی که در این جبهه و در گروه مشاوران آقای خاتمی مدنظر قرار گرفت شاهد خواهیم بود که اصلاح‌طلبان در انتخابات پیشرو از حداکثر قرابت و نزدیکی و وحدت رویه برخوردار خواهند بود.

تاجرنیا گفت: اگر شرایط انتخابات آینده نسبتا عادلانه و آزاد باشد، قطعا اعتماد افکار عمومی شکل می‌گیرد و البته جبهه اصلاحات نیز در این راستا سازوکارهایی را مورد توجه قرار داده و در این مسیر با مجموعه بزرگان اصلاحات همچون آقای خاتمی هماهنگی‌هایی وجود دارد و من فکر می‌کنم در آینده خبرهای خوشی از اردوگاه اصلاح‌طلبان خواهیم داشت.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ارزیابی خود از وضعیت جناح اصولگرا در مسیر پیشرو و تاثیرگذاری جامعتین در این راستا، اظهار کرد: من فکر می‌کنم این تاثیرگذاری بیشتر در حد پذیرش یک نوع احترام است؛ چرا که برخی طیف‌های اصولگرایی مثل جبهه پایداری قائل به تاثیرگذاری جامعتین نیستند.

وی با بیان این‌که بخشی از جناح اصولگرای سنتی متوجه شده که در جریان انتخابات سال 84 و حمایت‌های خود از آقای احمدی‌نژاد دچار اشتباه شده است، گفت: در عین حال احساس من این است که هنوز روحیه نقد خود در جناح اصولگرا به وجود نیامده و تقویت نشده تا این جناح اشتباهات گذشته خود را با توجه به اینکه شرایط کشور تا قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری محصول حرکت اصولگرایان بوده، بپذیرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین اظهار کرد: احساس من این است که در انتخابات آینده شاهد انشقاق اصولگرایان خاصه در شهرهای بزرگ خواهیم بود.

انتهای پیام

کد N548627

وبگردی