آفتاب

داعش بهتر است یا اسیدپاش؟

داعش بهتر است یا اسیدپاش؟

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - طنز روز

فرزین پورمحبی

1- یک داعشی اول قربانی‌اش را دستگیر کرده، سپس سر فرصت، چند دوره توجیهی برایش می گذارد تا او را برای مردن متقاعد کند، معمولا هم قربانیان با موفقیت این دوره‌ها را سپری می‌کنند. نشان به آن نشان که قربانیان قبل از بریده شدن سرشان مانند یک نامزد انتخاباتی به‌قدری زیبا ابعاد مختلف اهدای سرشان را تشریح می‌کنند که هر انسانی پس از شنیدن این اظهارات بلافاصله متاسف می‌شود که چرا این سر، زودتر از این‌ها بریده نشده! ...اما اسیدپاش ترجیح می‌دهد از اصل غافلگیری استفاده کند. به همین خاطر هم به قربانیش اجازه استفاده از چنین تریبونی را نمی‌دهد و قربانی هم به‌ناچار، بدون آنکه دلایل سوختن سر و صورتش را به دیگران توضیح دهد، راهی بیمارستان می‌شود.

2- یک داعشی به توضیحات قربانی‌اش بسنده نمی‌کند. در این مورد او خودش هم دست به کار شده و با سعه صدر مطالب قابل تعمقی را به آن می‌افزاید. چرا که همواره احساس می‌کند نکته‌ای ناگفته می‌تواند باعث سوء تفاهم دیگران شده، در نتیجه آن‌ها را سردر گم کند... اما برای اسیدپاش نه سوء تفاهم دیگران مهم است و نه سردرگمی آن‌ها. اسیدپاش خیلی دوست ندارد در مورد کارش صحبت کند، چون معتقد است: به عمل کار برآید به سخن‌دانی نیست.

3- شعار یک داعشی این است: مرغ همسایه غاز است. به همین خاطر هم معمولا سر مسیحیان خارجی را می‌برد... اما شعار اسیدپاش این است: چراغی که به خانه رواست، به مسجد حرام است. بنابراین ترجیح می‌دهد هموطن - به شکل دقیق‌تر کلمه، همشهری - خودش را بچزاند.

4- یک داعشی معتقد است: کار را آن کرد که تمام کرد. به همین خاطر هم معطلش نمی‌کند و سر قربانی‌اش را در جیک ثانیه بیخ تا بیخ می‌برد... اما یک اسیدپاش عاشق پایان‌های معلق است. به همین خاطر هم کاری می‌کند که صاحب سر و صورت سوخته روزی صدبار به مرگش راضی شود و باز هم نمیرد... و این هیجان کج‌دار و مریز تا آخر داستان به شکل الاکلنگی ادامه خواهد داشت.

5- داعشی و قربانیان داعش با یونیفرم مخصوص و به رنگ‌های مشکی و نارنجی متحدالشکل سر کارشان حاضر می‌شوند.... اما اسیدپاش معمولا حوصله این قرتی‌بازی‌ها را ندارد. یک اسیدپاش معتقد است: همه را عاقبت در یک قبر خواهند گذاشت و بعد از گذاشتن هم، خاک گل کوزه‌گران خواهند شد؛ چه یونیفرم داشته باشند، چه نداشته باشند. بنابراین اسیدپاش وقتش را برای تهیه لباس کار مناسب تلف نکرده و آن‌را صرف امور مهمتری می‌کند.

6- داعشی پررو و اهل جار و جنجال جویای نام است و البته عاشق فیلم و انتشار آن در فضای مجازی... اما اسیدپاش ماخوذ به حیا و خجالتی است. وقتی کارش را کرد، دستپاچه می‌شود و فرار می‌کند. از این رو به اسیدپاش، تروریست گمنام هم می‌گویند.

در پایان متذکر می‌شویم به‌رغم این تفاوت‌ها، داعش و اسیدپاش در یک زمینه مشترکند:

نه نیروی ائتلاف می‌تواند داعش را دستگیر کند و نه نیروی ا...ی (این بخش به‌دلیل مشکلات فنی پس از پخش، درست تایپ نشده است، مدیونید اگر گمتن کنید طنز طنزنویس ما سانشور شده است) می‌تواند اسیدپاش را...

انتهای پیام

کد N548614

وبگردی