آفتاب
حاجی دلیگانی در گفتگو با مهر:

وزارت خارجه گرفتار تک بعدی مذاکرات هسته‌ای شده است/انفعال دستگاه دیپلماسی در برابر اقدامات کشورهای همسایه

وزارت خارجه گرفتار تک بعدی مذاکرات هسته‌ای شده است/انفعال دستگاه دیپلماسی در برابر اقدامات کشورهای همسایه

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: دستگاه دیپلماسی کشورمان خود را در یک تک بعدی گرفتار کرده و همه تلاش خود را برای آنچه که به گفته دولت استراتژی دولت یازدهم بوده و آن هم مسئله مذاکرات با کشورهای 1+5 است را به نتیجه برساند.

حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، با اشاره به عملکرد انفعالی وزارت امور خارجه نسبت به اقدامات و اظهارات کشورهای همسایه طی روزهای اخیر گفت: یکی از شعار های دولت یازدهم از ابتدا تنش زدایی و بهبود ورابط دیپلماسی به خصوص با کورهای همسایه بوده است.

وی افزود: آنچه امروز شاهد هستیم این است که کشورهای همسایه از نوع رفتار وزارت دستگاه دیپلماسی کشورمان نهایت سوء استفاده را کرده و به نوعی برتری طلبی در مسائل منطقه را نسبت به ایران از خود نشان می دهند در حالی که واقعیت این است که ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران در عمق دلهای مردم منطقه نفوذ کامل داشته و جایگاه والایی پیدا کرده است.

حاجی دلیگانی ادامه داد: دولتهای منطقه به دلیل خوی استکباری خود برای نیابت از جهان مستکبر با خود به همراه دارند قصد دارند شرایطی کاذب را در منطقه وانمود کنند.

وی افزود: در چنین شرایطی وزارت امور خارجه کشورمان آنطور که باید نسبت به این مسائل توجه لازم را نداشته است، اگر وزارت امور خارجه و اصحاب رسانه و همه نخبگان کشورمان مسائل واقعی منطقه را به درستی تحلیل کنند خواهند یافت که جایگاه جریان مقاومت در اوج خود قرار داشته و آمریکا رو به ازمحلال در منطقه است.

نماینده مردم شاهین شهر ادامه داد: دولت های خودفروخته منطقه چون خود را سهام دار در جریان استکباری می دانند همه همت خود را بر آن گذاشتند که این واقعیت پنهان بماند. با جنگ هایی که در داخل کشورهای مسلمان به راه انداختند در پی آن هستند تا مانع از نمایش حقیقت هرآنچه که در منطقه در حال شکل گیری است شوند.

حاجی دلیگانی با اشاره به اینکه دستگاه دیپلماسی کشورمان می توانست وظیفه سنگینی را در این شرایط داشته باشد گفت: متاسفانه در چنین شرایطی دستگاه دیپلماسی کشورمان خود را در یک تک بعدی گرفتار کرده و همه تلاش خود را برای آنچه که به گفته دولت استراتژی دولت یازدهم بوده و آن هم مسئله مذاکرات با کشورهای 1+5 است را به نتیجه برساند، در حالی که ما معتقدیم این مذاکرات نتیجه قابل قبولی را برای ما نداشته و به آن خوش بین نیستیم؛ هر قدر که مذاکرات پیش می رود بیشتر به این نتیجه دست پیدا می کنیم.

وی افزود: آنچه در مقام معظم رهبری پیش بینی کرده بودند در نتیجه مذاکرات در حال محقق شدن است، هر قدر تیم مذاکره کننده بیشتر از خود نرمش نشان داده طرف مقابل سختی بیشتری را از خود نشان داده است.

این نماینده مجلس همچنین درباره تبعات حکم اعدام شیخ نمر توسط حکومت عربستان گفت: عربستان باید به سرعت این حکم را لغو کند والا با خشم همه مسلمانان رو به رو خواهد شد، از این اعدام نه تنها چیزی دستگیرش نخواهد شد بلکه فرصت تازه ای در اختیار مقاومت قرار خواهد داد تا با سرعت بیشتر حرکت خود را ادامه دهد. قطعا این اقدام باعث ازمحلال خاندان سعودی و ملک عبدالله خواهد بود. 

 

 

کد N548544

وبگردی