آفتاب

سیم کارت های معتبر بدون نام ونشان ساماندهی می شود

سیم کارت های معتبر بدون نام ونشان ساماندهی می شود

سیم کارتهای معتبر که فاقد نام و نشانی باشند، ساماندهی می شود.

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات رادیویی گفت:سیم کارتهای معتبر که فاقد نام و نشانی باشند، ساماندهی می شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، غلامرضا داداش زاده افزود: سیم کارت ثبت نشده در بازار به هیچ وجه وجود ندارد و قبل از اینکه سازمان تنظیم مقررات محدودیت فروش سیم کارتها را به اجرا بگذارد، برخی نسبت به خرید حجمی آنها اقدام کرده اند.

وی اضافه کرد: برخی افراد سیم کارتهایی را بطور حجمی و با اطلاعات شخصی ناقص خریداری کرده اند که امکان سوء استفاده از آن وجود دارد، بنابراین موضوع محدودیت فروش سیم کارتها به افراد حقیقی و حقوقی در دستور کار قرار گرفت.

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری اظهارداشت: اپراتورها لازم است واگذاری سیم کارت را بر اساس اخذ نشانی کامل اشخاص حقیقی و حقوقی به تعداد مشخص حداکثر 10 سیم کارت برای اشخاص حقیقی انجام داده و نشانی کامل در پایگاه داده های اپراتورها ثبت شود.

داداش زاده گفت:مناطق تقسیم بندی شده توسط سازمان تنظیم مقررات، بر اساس گزارش هایی که در این زمینه به آنها داده می شود؛ سیم کارتهایی را که به صورت انبوه فروخته شده، کنترل و جمع آوری می کنند.

به گفته وی،قرار است در آینده نزدیک از طریق اخذ اطلاعات در سامانه های رسمی کشور، اپراتورها احراز هویت و آدرس تایید شده را داشته باشند و با اتصال سامانه ثبت نام اپراتورها به سامانه های رسمی کشور، شناسایی افراد دارای سیم کارت به راحتی صورت گیرد.

کد N548271

وبگردی