آفتاب
نماینده ولی فقیه در سپاه:

جنگ درون تمدنی رویکرد غرب برای مقابله با اسلام است

جنگ درون تمدنی رویکرد غرب برای مقابله با اسلام است

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: تا سال ۲۰۰۵ آمریکا جنگ تمدن‌ها را مطرح و به عراق و افغانستان حمله کرد، اما امروز جنگ درون تمدنی را مطرح کرده است و به درگیری میان فرق اسلامی می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش مبلغان اعزامی سازمان اوقاف امور خیریه که در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم اظهار کرد: ماه محرم فرصتی طلایی برای شما مبلغان است، چراکه افراد زیادی به عزادرای سیدالشهدا(ع) می‌آیند و شما می‌توانید آن‌ها را با امام حسین(ع) و ائمه(ع) آشنا کنید.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به مدیریت جهادی افزود: در 8 سال دفاع مقدس مدیریت جهادی سبب شد تا به پیروزی برسیم و امروز می‌توانیم با مدیریت جهادی مشکلات جامعه را حل کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به نیازهای فرهنگ در جامعه بیان کرد: توجه به فرهنگ در جامعه اسلامی بسیار مهم است، باید ذهن و روح ملت خود را با معارف دینی آشنا کنیم تا مورد هدف دشمن و فرهنگ غربی او قرار نگیرند.

وی عنوان کرد: ‌سال 2005 آمریکا جنگ تمدن‌ها را مطرح ‌و به عراق و افغانستان حمله کرد اما امروز جنگ درون تمدنی را مطرح کرده است و به درگیری میان فرق اسلامی می‌پردازد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اهداف آمریکا تصریح کرد: امروز بحث اختلاف بین شیعه و سنی نیست، بلکه آمریکا تمام فرق اسلامی را به جان یکدیگر می‌اندازد، آمریکا خود به صورت مستقیم وارد جنگ نمی‌شود بلکه قطر و ترکیه و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس به صورت نیابت از آمریکا و تامین منافع این دولت به جنگ می‌پردازند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی اظهار کرد: آمریکا سه نوع اسلام را در میان کشورهای مسلمان ترویج می‌کند که شامل اسلام تکفیری، اسلام سکولاریزه شده و اسلام افراطی شیعی است و هدف نیز حمله به مقدسات مسلمانان کشورهای اسلامی است.

وی گفت: برخی از افراد در ماه محرم عزادرای‌های خشن مثل قمه زنی و زنجیر زنی را دنبال می‌کنند که توسط شبکه‌های ماهواره‌ای پخش و سبب تخریب تشیع می‌شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به شیوه درست تبلیغ مکتب اهل بیت(ع) بیان کرد: برای اینکه ما شیعیان به ترویج منش و مکتب اهل بیت(ع) بپردازیم نیازی به راه‌هایی نظیر ترویج عزاداری‌های خشن نیست و نباید با اشعارناپسند و عزادرای‌های نامناسب به ترویج مکتب اهل بیت (ع) پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به اتفاقات عراق، بحرین و آمریکای لاتین عنوان کرد: عمق استراتژیک جمهوری اسلامی در شرایط کنونی این کشور‌ها هستند؛ عشق به انقلاب اسلامی ایران در آمریکای لاتین بسیار زیاد است. باید این مسائل را برای مردم بیان کرد زیرا در افزایش روحیه جامعه بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری محور اصلی تحقق رسالت‌های انقلاب اسلامی است تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب محور اصلی تحقق رسالت‌های انقلاب اسلامی هستند و دولت دومین محور و دارای نقشی تعیین‌کننده است در این بین مردم دارای جایگاه والایی بوده و باید به این نقش توجه ویژه صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به جایگاه ایران در میان کشورهای جهان گفت: جمهوری اسلامی ایران قلب تپنده جهان اسلام بوده و در میان کشورهای دنیا از اعتبار و جایگاه بسیار بالایی برخوردار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به درس‌های حمایت از دین بیان کرد: شما مبلغان باید در ایام تبلیغ درس‌های حمایت از دین را به مردم بگوئید تا ملت ما همیشه پشتوانه دین و نظام باشد.

کد N548252

وبگردی