آفتاب
شرفخانی:

حوزه های علمیه برای ترویج وقف های جدید با نیات حوزوی پیشقدم شوند

حوزه های علمیه برای ترویج وقف های جدید با نیات حوزوی پیشقدم شوند

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با بیان اینکه حوزه های علمیه برای ثبت وقفهای جدید با نیات مرتبط با حوزه کوشا باشند ، گفت: راهبرد جدید کمیته عالی وقف تلاش برای ثبت موقوفات جدید با نیت طلاب و حوزه های علمیه است که برای حوزه های علمیه هر استان سهمیه ای مشخص شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، با اشاره به برگزاری و تشکیل کمیته عالی وقف در استان های مختلف اظهارداشت: احیاء موقوفات مرتبط با حوزه های علمیه و طلاب، اجرای صحیح و امینانه نیات واقفین خیراندیش و هماهنگی و همگرایی بین سازمان اوقاف و امور خیریه و حوزه های علمیه سراسر کشور از اهداف تشکیل کمیته وقف است.

وی مدیریت هر چه بهتر موقوفات حوزه های علمیه برای بهره برداری و بهره مندی در جهت توسعه و تعالی حوزه های علمیه را از دیگر اهداف فعالیت کمیته عالی وقف یاد کرد و اظهارداشت: تلاش می شود ایجاد وقف های جدید با موضوع حوزه های علمیه در اولویت اقدامات قرار گیرد.

حجت الاسلام شرفخانی اظهار کرد: کمیته عالی وقف با تدبیر دفتر مقام معظم رهبری در زمینه احصاء، احیاء و اجرای نیات واقفین با موضوع طلاب و مدارس علمیه تشکیل شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه نباید فقط به موقوفات دوران صفویه بنازیم بلکه باید در این دوران نیز در راستای ثبت وقف های حوزوی تلاش شود، خاطرنشان کرد: راهبرد جدید کمیته عالی وقف تلاش برای ثبت موقوفات جدید با نیت طلاب و حوزه های علمیه است که براین اساس برای حوزه های علمیه هر استان سهمیه ای مشخص شده است.

حجت الاسلام شرفخانی ایجاد انگیزه و تعهد را عاملی مؤثر در افزایش موقوفات خواند و گفت: انجمن خیرین مدرسه ساز سالانه بیش از یک هزار میلیارد تومان تعهد می کنند، با این توصیف حوزه های علمیه با برخورداری از ظرفیت مردمی، می تواند بهتر از این وارد عمل شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: بطور مثال حوزه های علمیه استان آذربایجان غربی متعهد شدند تا پایان سال 20 موقوفه با نیت طلاب و حوزه های علمیه به ثبت برسانند.

 وی عدم آگاهی مردم از احکام وقف را یکی از عوامل بی رغبتی آنها به این سنت حسنه یاد کرد و گفت: احکام وقف از مظلوم ترین احکام است که امیدواریم روحانیون، ائمه جمعه و مبلغان با ورود دراین بحث زمینه افزایش موقوفات در این استان را فراهم کنند.

کد N548133

وبگردی