آفتاب
جهانگیری خبر داد:

تشکیل کمیسیون عالی ایران و ارمنستان/ خط سه انتقال برق و ساخت نیروگاه برق‌ آبی مورد توافق طرفین قرار گرفت

تشکیل کمیسیون عالی ایران و ارمنستان/ خط سه انتقال برق و ساخت نیروگاه برق‌ آبی مورد توافق طرفین قرار گرفت

معاون اول رئیس جمهور از تشکیل کمیسیون عالی میان ایران و ارمنستان به‌منظور سرعت بخشیدن به فعالیت‌های دو کشور به ریاست مشترک نخست وزیر ارمنستان و معاون اول رئیس جمهور ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور ظهر امروز  پس از دیدار و گفتگو با نخست وزیر ارمنستان که در ساختمان جمهوری کاخ سعدآباد برگزار شد، در نشست خبری گفت: جمهوری اسلامی ایران با جمهوری ارمنستان روابط بسیار خوبی در زمینه های مختلف دارد و روابط این دو کشور در طول 10 سال اخیر بسیار خوب و مثبت بوده است.

وی با بیان اینکه در جلسه مشترکی و نسبتا طولانی که برگزار شد، به همه مسائل فی‌مابین با حضور وزرا پرداختیم، افزود: به دلیل اینکه برنامه های کاری دو کشور از سرعت خوبی برخوردار باشد، توافق کردیم یک کمیسیون عالی به ریاست نخست وزیر ارمنستان و معاون اول ریاست جمهوری اسلامی ایران تشکیل شود.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به حجم مبادلات اقتصادی دو کشور ایران و ارمنستان تصریح کرد: هم‌اکنون حجم اقتصادی دو کشور حدود 300 میلیون دلار است و ما همچنین به این کشور گاز صادر و برق وارد می کنیم. البته مبادلات تجاری دیگری هم وجود دارد که میان ایران و ارمنستان انجام می شود.

جهانگیری با اشاره به پروژه‌های انرژی دو کشور ایران و ارمنستان گفت: وزرای انرژی دو طرف در مورد پروژه هایی از جمله خط 3 انتقال برق و ساخت نیروگاه برق آبی در ارمنستان به توافق کلی رسیدند که انشاءالله اجرایی شود.

وی ادامه داد: همچنین مسئولان و وزرای محیط زیست و فرهنگی دو کشور مسائل مربوط به حوزه خود را مطرح کرده و به تفاهمنامه‌های مشترکی رسیدند.

معاون اول رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ارمنستان عضو موافقتنامه کشورهای کرست اوراسیایی است، افزود: عضویت این کشور در کرست اوراسیایی فرصت خوبی را فراهم می کند که بخش خصوصی دو کشور بتوانند فعالیت‌های مازاد بسیاری را انجام داده و حتی کالاهای خود را به سایر کشورها از جمله روسیه و غیره صادر کنند که امیدواریم بخش خصوصی در ایران نیز توجه جدی به این فرصت داشته باشند.

ادامه دارد...

کد N548071

وبگردی