آفتاب
تاجگردون در گفتگو با مهر:

کاهش 9 درصدی منابع ارزی بودجه 93/ قیمت نفت در بودجه 94 پایین تر خواهد بود

کاهش 9 درصدی منابع ارزی بودجه 93/ قیمت نفت در بودجه 94 پایین تر خواهد بود

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسات کمیسیون با دولت برای بررسی اثرات کاهش قیمت نفت در بودجه سال 93 گفت: این مشکل موجب کاهش 8 تا 9 درصدی منابع ارزی کشور خواهد شد که در 3 ماهه آخر سال خود را نشان می دهد و با صرفه جویی در بودجه جاری قابل جبران است.

غلامرضا تاجگردون در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر در خصوص کاهش قیمت نفت به کمتر از 85 دلار  در روزهای اخیر و تاثیر آن در بودجه کشور که با نفت 100 دلاری بسته شده است گفت: جلساتی برای بررسی تاثیرات کاهش قیمت نفت بر بودجه کشور با دولت داشته ایم، برای حل این مشکل چاره اندیشی شده است.

نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت در اثر این کاهش قیمت با کاهش 8 تا 9 درصدی منابع ارزی مواجه خواهد شد اظهار داشت: کاهش قیمت نفت اثرش بر بودجه را در 3 ماهه آخر سال نشان می دهد که دولت می تواند با تخصیص ها این مشکل را حل کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: در جلسات مشترک تاکید شده است که دولت برای جبران این کسری بودجه، تخصیص بودجه های عمرانی را کاهش نخواهد داد بلکه در بودجه جاری صرفه جویی می کند.

وی در خصوص قیمت نفت در بودجه سال 94 گفت: اجلاس بعدی اوپک و فضای اقتصادی کشور و مذاکرات در تعیین قیمت نفت در لایحه بودجه سال 94 بسیار تاثیر گذار است اما قطعا قیمت نفت در لایحه بودجه پایین تر از سال گذشته خواهد بود.

تاجگردون همچنین از جلسه هیات رئیسه مجلس با روسای کمیسیون های تخصصی جهت بررسی راهکارهای حل مشکل لایحه الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت خبر داد.

کد N548058

وبگردی