آفتاب

مایکروسافت طی چند هفته آینده گجت پوشیدنیش را معرفی می کند

مایکروسافت طی چند هفته آینده گجت پوشیدنیش را معرفی می کند

وب سایت فوربس خبر داده است مایکروسافت قصد دارد ظرف چند هفته آینده دست به رونمایی و معرفی ابزارهای پوشیدنیش بزند و سایت TheVerge نیز اطلاعات یاد شده را مورد تائید قرار داده است.

دیجیاتو: وب سایت فوربس خبر داده است مایکروسافت قصد دارد ظرف چند هفته آینده دست به رونمایی و معرفی ابزارهای پوشیدنیش بزند و سایت TheVerge نیز اطلاعات یاد شده را مورد تائید قرار داده است.

TheVerge می گوید منابع نزدیک به مایکروسافت به دست اندرکاران این وب سایت اطلاع داده اند معرفی دستبند سلامتی این شرکت قطعی خواهد بود و این گجت تا پیش از آغاز تعطیلات سال نوی میلادی وارد فروشگاه ها خواهد شد و در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

مایکروسافت آخرین بار یک گجت پوشیدنی را ۱۰ سال پیش یعنی در سال ۲۰۰۴ معرفی کرد که شامل ساعتی تحت عنوان SPOT بود. محصول یاد شده می توانست به ارسال پیغام از طریق ویندوز مسنجر، دریافت امواج رادیوی FM، دریافت سر تیتر اخبار، دریافت وضعیت بازار بورس و دریافت وضعیت آب و هوا بپردازد.

منابع دیگری نیز خبر داده اند دستبند سلامتی مایکروسافت تمرکز اولیه اش بر روی فعالیت های ورزشی خواهد بود ولی برخی از امکانات ساعت های هوشمند را با خود به همراه خواهد داشت. گفته شده است دستبند مذکور مجهز به امکان گام شمار، سنسور ضربان قلب، اندازه گیری مقدار کالری سوزانده شده و برخی قابلیت ها و سنسورهای مشابه در سایر گجت های سلامتی است.

microsoftfitnessbandpatent.0

مایکروسافت ظاهراً در تلاش است تا در گجت مورد بحث امکان کنترل و اندازه گیری ضربان قلب در کل طول شبانه روز را در کنار طول عمر دو روزه ی باتری فراهم بیاورد.

نکته کلیدی در مورد محصول پوشیدنی مایکروسافت پشتیبانیش از هر سه پلتفرم ویندوز فون، iOS و اندروید است. این شرکت سعی می نماید با توسعه ی اپلیکیشن های جداگانه برای هر کدام از پلتفرم های یاد شده امکان پشتیبانی سنسورهای محصولش از آنها را پدید آورده و اعلانات تلفن های هوشمند گوناگون نیز بر روی دستبند قابل مشاهده باشند.

با توجه به پشتیبانی دستبند سلامتی مایکروسافت از همه ی پلتفرمهای اصلی موبایل بسیار بعید به نظر می آید این شرکت دستبند مذکور را تحت برند لومیا و یا سرفس نامگذاری کند. پیش تر شایعاتی منتشر گردیده بود که مایکروسافت در حال کار بر روی یک دستبند سلامتی با صفحه نمایش ۱.۵ اینچی با امکان جدا سازی و تعویض بند ها است باید منتظر ماند و دید اولین محصول پوشیدنی کمپانی مورد اشاره آیا چنین مشخصاتی را خواهد داشت و آیا می تواند در بازار تحولی پدید بیاورد یا خیر؟
کد N548030

وبگردی