آفتاب
جانشین فرمانده کل سپاه:

امروز اراده ایران مسلط بر حوادث منطقه است

امروز اراده ایران مسلط بر حوادث منطقه است

سردار سلامی گفت: امروز اراده ایران مسلط بر حوادث منطقه است و آمریکا و غرب نمی‌توانند مسائل را بدون در نظر گرفتن اراده ایران حل کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سردار سرتیپ حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در یادواره فرماندهان شهید نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در حسینیه حضرت زهرا(س) نیروی زمینی سپاه برگزار شد، تصریح کرد: هر کشور و ملتی دارای یک هویت منبسط و امتداد یافته است که در تاریخ آن ملت انعکاس می‌یابد.

وی افزود: صفحات تاریخ هر کدامشان نشان‌دهنده ارکان هویت یک ملت است و علاوه بر آن هر ملتی یک هویت متراکم دارد که در وضعیت فعلی آن دیده می‌شود.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه هیچ ملتی نمی تواند بدون تکیه گاه تاریخی قدرتمند، حرفی برای گفتن داشته باشد اظهار داشت: شاهکار بزرگ شهدای دفاع مقدس آفرینش‌ هویت تاریخی و بی نظیر و جایگاهی عظیم برای ملت ایران بود.

سردار سلامی خاطر نشان کرد: هنر شهیدان تنها نثار جان برای آرمان ها نبود بلکه این شهادت تاثیر زیادی در زیبا سازی، افتخار آفرینی و معتبر سازی سیمای ملت مان دارد.

وی افزود: افتخاراتی که شهدا آفریدند هرگز در زمان متوقف نشد چرا که آنها در زمان شهادتشان بنیانی اساسی را برای اسلام با محوریت ایران ایجاد کردند.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه شهدا معماران اصلی ساختمان این تمدن بزرگ هستند گفت: شهدا در عصر نابرابری قدرت که مستکبرین قصد داشتند با نشان دادن ابهت پوشالی خود، اراده و روحیه ملت ما را در هم بشکنند و دوباره بر شوون فرهنگی، نظامی ، سیاسی و اجتماعی ما مسلط شوند آنها را سر جایشان نشاندند.

سردار سلامی تصریح کرد: شهیدان شکوه و هیمنه ظاهری قدرت‌های بزرگ را نادیده گرفته چرا که به قدرت حقیقت ایمان داشتند و علاوه بر آن بر ظرفیت‌های داخلی کشور نیز باور داشتند.

وی ادامه داد: شهیدان توانستند زیر ساختهای یک مقاومت نیرومند را دربرابر دشمنان ایجاد کنند و باید بدانیم بدون شهیدان این ایستادگی در برابر استکبار شکل نمی‌گرفت.

سردار سلامی با بیان اینکه شهیدان مفسر آیات الهی مبنی بر غلبه مسلمانان بر کفار هستند گفت: شهیدان معادله قدرت را به سود مسلمانان تغییر داده و باید آگاه باشیم که آنها اسناد جاودان افتخار ملت هستند.

جانشین فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه شهدا سازندگان بنای اصلی پیشرفت، رشد، توسعه و تعالی ملت ما هستند تصریح کرد: فرماندهان شهید ما نماد تحقیر قدرت‌های بزرگ، پشت کردن به آرزوهای دنیوی، هنرنمایی در معرفی حقیقت جاودان روح انسان هستند.

وی اظهار داشت: شهدا صحنه‌های سختی را تجربه کردند و در این سختی‌ها همواره پیشگام مخاطرات بودند و در اوج دشواری‌ها آرامشی مثال‌زدنی داشتند.

سردار سلامی با بیان اینکه شهدا آموزگاران واقعی همه ملت‌های مسلمان هستند گفت: شهیدان سردار شوشتری و سردار محمد زاده از جمله افرادی بودند که نماد عشق به خدمت به محرومین و ایجاد امنیت برای مردم سیستان و بلوچستان محسوب می‌شدند.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: این شهیدان مردانی بزرگ بودند که در مکتب شهادت و جهاد کسب فیض کرده و سرانجام همچون مولای متقیان علی (ع) به دست شقی‌ترین افراد به شهادت رسیدند.

وی خاطر نشان کرد: تاثیر شهادت این فرماندهان به مراتب بیشتر از حضور ظاهری آنهاست چرا که شهادت آنها پایه‌های وحدت و همدلی دینی را در سیستان و بلوچستان بنیان نهاد.

وی افزود: این شهیدان اسناد جاودانی برای اثبات صداقت نظام در میان اقوام و قبایل مختلف هستند.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه فرماندهان سپاه ساکن قلب‌های مهربان مردم هستند گفت: فرماندهان ما هیچ گاه به دنبال آمریت و نشان دادن روح خشک فرماندهی برای مردم نبوده و نیستند چرا که غرور آنها در مقابل دشمنان است.

سردار سلامی خاطر نشان کرد: جذابیت شهدای ما در لطافت روحانی و قلب های لطیفشان است و همین عامل باعث شده این انقلاب با این حجم مخاطرات بتواند مسیر خویش را از طریق به خدمت گرفتن ایمان ملت‌ها هر روز تداوم بخشد.

وی تصریح کرد: اگر امروز انقلاب اسلامی از مرزهای جغرافیایی عبور کرده و در میان ملت‌ها نفوذ دارد به خاطر همین روحیه جهاد و شهادت است.

جانشین فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه امروز دشمنان با صرف هزینه‌های نظامی سرسام آور فاقد تاثیر سیاسی در خاورمیانه هستند افزود: آمریکایی‌ها با 3000 میلیارد دلار هزینه در عراق نتوانستند پیروزی نظامی خود را تبدیل به منفعت سیاسی کنند و ناچار به ترک خاک این کشور شده و اعتراف کردند ایران خلاء نبود آنها را به راحتی پر کرده است.

وی توضیح داد: چیزی که قدرت استکبار را بی اثر کرده همانا حقانیت جمهوری اسلامی و انقلاب و حکمت و تدبیر الهی مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) و اعتماد امت به رهبری ایشان است.

سردار سلامی با بیان اینکه نیروی زمینی در مرزها قدرت نفوذ را از دشمنان سلب کرده است گفت: فرزندان ملت هنوز برای حفظ امنیت شهید می‌شوند اما اجازه نفوذ به بیگانگان را نمی‌دهند.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: امروز اراده ایران مسلط بر حوادث منطقه است و آمریکا و غرب نمی‌توانند مسائل را بدون در نظر گرفتن اراده ایران حل کنند.

سردار سلامی در پایان تصریح کرد: ایران امروز اراده، اهداف و انگیزه‌های عظیمی برای پیشرفت در اختیار دارد و هیچ نقطه‌ای از بلاد اسلامی برای دشمنان امن نیست و مستکبرین چاره‌ای جز پذیرش دامنه نفوذ انقلاب اسلامی ندارند.

انتهای پیام

کد N547954

وبگردی