آفتاب

ابراز نگرانی یک وزیر رژیم صهیونیستی نسبت به حصول توافق با ایران

ابراز نگرانی یک وزیر رژیم صهیونیستی نسبت به حصول توافق با ایران

وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی در یادداشتی با تکیه بر این ادعا که ایران به دنبال دستیابی به ظرفیت تولید سلاح هسته‌ای است،‌ تأکید کرد: یک توافق بد با ایران انجام ندهید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یووال اشتاینتز، وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی در حالی که تنها چند روز از پایان دور اخیر مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 می‌گذرد در یادداشتی که در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شده است تأکید کرد: اسراییل به شدت نسبت به روند مذاکرات بر سر برنامه هسته‌ای ایران نگران است. مسیر این مذاکرات به ویژه درباره غنی‌سازی اورانیوم در جهت غلط قرار دارد.

اشتاینتز ادامه داد: اگرچه ایران لحن خود را تغییر داده است، به سختی می‌توان تغییری در رویکرد دولت این کشور در مقایسه با زمان ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد احساس کرد.

وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی در یادداشت خود با اشاره به تغییر سیاست ایران در قبال غرب هشدار داد: ما نباید تحت تأثیر این سیاست‌های آن‌ها قرار بگیریم و به ویژه باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا باید بر اظهارات پیشین خود مبنی بر این‌که توافق نکردن بهتر از یک توافق بد است پافشاری کند.

او که رژیم مطبوعش تنها دارنده سلاح هسته‌ای در خاورمیانه است هم‌چنین ابراز نگرانی کرد که تلاش‌های بین‌المللی برای مقابله با داعش به قیمت کوتاه آمدن در مذاکرات بر سر برنامه‌ هسته‌ای ایران تمام شود. مقابله با داعش ضروری است اما مهم‌تر از آن جلوگیری از جمهوری اسلامی ایران از دستیابی به ظرفیت تولید سلاح هسته‌ای است.

اشتاینتز در ادامه به تحلیل برخی کارشناسان اشاره کرد که می‌گویند از آن جایی که هر‌گونه توافق با ایران به طور قطع موجب محدودیت برنامه هسته‌ای این کشور می‌شود پس یک توافق ناکامل بهتر از نرسیدن به توافق است. آن‌ها اشتباه می‌کنند چون ایران در حال حاضر نیز به پیشرفت‌های زیادی در این زمینه رسیده است.

وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی با تکیه بر این ادعا که ایران به دنبال دستیابی به ظرفیت تولید سلاح هسته‌ای و اشاعه آن است، یادآور شد: در واقع مذاکره‌کنندگان با دو گزینه روبه‌رو هستند؛ یک توافق بد یا توافق نکردن. بنابراین اگر ایران تغییری در موضعش در مذاکرات ایجاد نکند شانس بسیار کمی برای دستیابی به یک توافق خوب رضایت‌بخش تا ضرب‌الأجل 24 نوامبر وجود دارد.

وی تأکید کرد: دست نیافتن به توافق نهایی در این مرحله نباید به عنوان یک شکست تلقی شود و حتی می‌توان به آن به عنوان یک موفقیت با ارزش نگاه کرد چون نشان خواهد داد که جامعه جهانی به اصول خود پایبند هستند و آینده امنیت جهان را به خطر نمی‌اندازند.

به گزارش ایسنا، رژیم صهیونیستی که از مخالفان سرسخت مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 است، همواره با تکیه بر ادعاهایی واهی و خصمانه علیه ایران نسبت به حصول توافقی که امنیت جهان را به خطر می‌اندازد ابراز نگرانی کرده است.

رژیم صهیونیستی سعی می‌کند با این ادعاها و فشار علیه آمریکا در مذاکرات هسته‌ای به خواسته‌های خود برسد.

انتهای پیام

کد N547910

وبگردی