آفتاب
/نشست مشترک زنان ایران و چین/

ابراهیمی‌ترکمان: شاخص‌های توسعه اجتماعی بیانگر پیشرفت شتابان زنان است

ابراهیمی‌ترکمان: شاخص‌های توسعه اجتماعی بیانگر پیشرفت شتابان زنان است

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری همواره به حضور زنان در عرصه‌های مختلف با حفظ ارزش‌های دینی تاکید داشتند.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری همواره به حضور زنان در عرصه‌های مختلف با حفظ ارزش‌های دینی تاکید داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ابوذر ابراهیمی ترکمان در افتتاحیه نشست تخصصی "زنان و توازن، مشارکت‌های اقتصادی و استراتژی‌های جمعیتی" با اشاره به نگرش مشترک دو تمدن ایرانی و چینی به مسائل فرهنگی، سیاسی و اجتماعی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران قبل از پیروزی انقلاب در دوران مبارزه و پس از پیروزی انقلاب نگاه ویژه‌ای به مسائل زنان در عرصه ‌خانواده و اجتماع داشته است.

وی با اشاره به این‌که «بنیانگذار انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری همواره بر حضور زنان ایران در تمام ارزش‌ها با حفظ ارزش‌های دینی تاکید داشته‌اند» تصریح کرد: دیدگاه‌های تنگ نظرانه‌ای که به محدودیت نا صحیح زنان بیانجامد در اسلام رد شده است.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ادامه به وضعیت زنان در برخی از کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: در برخی از کشورهای منطقه با تمسک به دلایل دینی مانع حضور زنان در اجتماع شده و حتی اجازه رانندگی به زنان داده نمی‌شود و طی چند سال اخیر شاهدیم که به تازگی زنان می‌توانند به عنوان انتخاب کننده در انتخابات شرکت کنند.

وی با اشاره به این‌که «طرز فکر محدود کننده برای زنان امروز در قالب گروه‌هایی چون داعش قد علم کرده است که به نام دین اسلام به ترور و خونریزی در کشورهای منطقه دست می‌زنند» خاطرنشان کرد: در دین اسلام کرامت انسانی مهمترین امتیاز است که انتخاب گری و توان تشخیص برای او در نظر گرفته می‌شود. پس هر گونه رفتاری که با این اصل متناقض باشد از سوی هیچ کس پذیرفته نیست و با انسانیت انسان ناهماهنگ است.

ابراهیمی ترکمان با اشاره به این‌که «قرآن در تمام مواردی که برای انسان تعیین و تکلیف می‌کند اصل کرامت انسانی را در نظر دارد» اظهار کرد: در جمهوری اسلامی ایران شاخص‌های توسعه اجتماعی بیانگر پیشرفت شتابان زنان است و طرح رئیس جمهور مبنی بر جهان عاری از خشونت وافراطی گری نیز برگرفته از اصل کرامت انسانی است که اجازه نمی‌دهد کرامت انسانی به بهانه‌ی قرائت‌های ناصحیح از دین دستخوش بی‌توجهی شود.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به این‌که «امروز بیش از 4 میلیون نفر در دانشگاه‌های ایران مشغول به تحصیل هستند که 60 درصد آنها را بانوان تشکیل می‌دهند»گفت: شاخص امید به زندگی برای مردان 72 سال و برای زنان 74 سال می‌باشد.

ابراهیمی ترکمان با اشاره به این‌که «امروز حضور زنان در سطوح مدیریتی کشور بسیار چشم‌گیر است» گفت: شاهدیم پرفروش‌ترین کتاب رمان سال‌های اخیر در جمهوری اسلامی را یک زن نوشته است که داستان آن در مورد زن قهرمان در دوران جنگ تحمیلی است.

انتهای پیام

کد N547883

وبگردی