آفتاب

درج نام مشاور سابق دولت قطر در لیست تحریم‌های انگلیس

درج نام مشاور سابق دولت قطر در لیست تحریم‌های انگلیس

دولت انگلیس پس از آمریکا نام یک تامین اعتبارکننده قطری را به لیست تحریم‌هایش اضافه کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه ساندی تلگراف، عبدالرحمان بن عمیر النعیمی به ارسال ماهیانه 25/1 میلیون پوند (1/2 میلیون دلار) به تروریست‌ها در عراق و نیز 375 هزار یورو (603 هزار و 466 دلار) به گروه مرتبط با القاعده در سوریه متهم شده است.

وی همچنین کمک‌های مالی به الشباب سومالی و سایر گروه‌های تروریستی در خاورمیانه ارسال کرده است.

النعیمی در یک دوره مشاور دولت قطر بوده است. تصمیم وزارت خزانه‌داری انگلیس برای تحریم النعیمی بدین معناست که دارایی‌های وی در انگلیس توقیف می‌شود و بانک‌های انگلیسی و یا بانک‌های خارجی مستقر در بریتانیا دیگر حق ندارند با وی تبادلات اقتصادی داشته باشند.

این اقدام پس از آن انجام شد که روزنامه انگلیسی ساندی تلگراف کمپین «توقف کمک مالی به تروریست‌ها» را به راه انداخت و دولتمردان را تحت فشار قرار داد تا عرصه را بر قطر و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس تنگ‌تر کنند چراکه آنها چشم‌شان را روی اقدامات شهروندان‌شان که به گروه‌های تروریستی کمک مالی می‌کنند، بسته‌اند.

دولت آمریکا در دسامبر سال گذشته میلادی نام النعیمی را در لیست «تروریست‌های جهانی» وارد کرد. وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای گفته بود: عبدالرحمان بن عمیر النعیمی جزو حامیان سرشناس گروه‌های افراطی سنی در عراق است و طبق گزارش‌ها بر ارسال بیش از دو میلیون دلار در ماه برای القاعده نظارت داشته است و این اقدام یک مدت ادامه داشته است.

علاوه بر النعیمی پنج قطری دیگر نیز وارد لیست تروریستی آمریکا شده‌اند، اما هنوز در زمینه داد و ستد با انگلیس در بانک‌های انگلسی آزادند.

انتهای پیام

کد N547788

وبگردی