آفتاب
با دفاع از دوره ریاست‌جمهوری اش؛

اطمینان منصف مرزوقی از پیروزی‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری تونس

اطمینان منصف مرزوقی از پیروزی‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری تونس

منصف مرزوقی با دفاع از دستاوردهای دوره ریاست جمهوری خود گفت که اطمینان دارد در انتخابات 23 نوامبر (دوم آذر)پیروز می‌شود.

منصف مرزوقی با دفاع از دستاوردهای دوره ریاست جمهوری خود گفت که اطمینان دارد در انتخابات 23 نوامبر (دوم آذر)پیروز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، منصف مرزوقی، رئیس جمهوری تونس در یک گفت‌وگوی تفصیلی با شبکه تلویزیونی "حوار تونس" با دفاع از دستاوردهای دوره ریاست جمهوری خود، اطمینان داد در انتخابات ریاست جمهوری آتی در 23 نوامبر آینده که از زمان وقوع انقلاب ژانویه 2011 در نوع خود بی‌نظیر است، پیروز خواهد شد.

مرزوقی اعلام کرد: کشور تونس توانست در کوتاه‌ترین زمان به 50 درصد اهداف انقلاب دست یابد.

وی در اکتبر سال 2011 در اولین انتخابات آزاد تاریخ تونس از سوی مجلس موسسان به عنوان رئیس جمهوری تونس انتخاب شد.

وی یک هفته پیش از انتخابات پارلمانی که 26 اکتبر (چهارم آبان) برگزار می‌شود، گفت: ما نصف راه را طی و یک کشور دموکرات تاسیس کرده‌ و قانون اساسی را به تصویب رسانده‌ایم.

رئیس جمهور تونس افزود: رشد اقتصادی و اجتماعی در وقت خود تحقق پیدا خواهد کرد، پایه گذاری هر چیزی بدون موافقت سیاسی غیرممکن است.

وی با اشاره به دیگر کشورهای بهار عربی گفت: به کشورهایی که درگیر جنگ و کشتار هستند نگاه کنید.

رئیس جمهوری تونس با تاکید بر اینکه از انتخاب مجدد خود اطمینان دارد، گفت که در امر ریاست جمهوری تجربه بزرگی به دست آورده است.

وی دوباره از هم‌پیمانی خود با جنبش اسلامی النهضه دفاع کرد و گفت: این جنبش توانست با اسلامگرایان و سکولارها سازش کند.

مرزوقی، مردم تونس را به مشارکت گسترده در انتخابات و رای دهی در مخالفت با بازگشت رژیم سابق تشویق کرد و گفت: این انتخابات از لحظات سرنوشت ساز برای آینده کشور است. این انتخابات نبرد میان رژیم سابق تونس که نمی‌خواهد از بین برود و رژیم جدیدی است که هنوز متولد نشده است.

مسئولان پیشین رژیم زین العابدین بن علی، رئیس جمهور برکنار شده تونس در میان نامزدهای انتخابات 23 نوامبر حاضر هستند.

هیات مکلف اجرای انتخابات با نامزدی شش تن از مسئولان دوره بن علی در انتخابات موافقت کرده است.

انتهای پیام

کد N547642

وبگردی