آفتاب
/نشست مشترک زنان ایران و چین/

امین زاده :ایران و چین در ثبات و امنیت منطقه تاثیرگذارند

امین زاده :ایران و چین در ثبات و امنیت منطقه تاثیرگذارند

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان این‌که امروز ایران و چین در حفظ ثبات و امنیت منطقه حرف‌های مهمی برای گفتن دارند، تصریح کرد: زنان درثبات سیاسی منطقه می‌توانند فعال و تاثیر گذار باشند و زنان ایران و چین با انتقال فرهنگ صریح نو دوستی و صلح‌طلبی در این راستا بسیار تاثیر گذار خواهند بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، الهام امین زاده، در مراسم افتتاحیه نشست تخصصی زنان وتوازن مشارکت‌های اقتصادی و استراتژی‌های جمعی که در سالن الزهرای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، با اشاره به فرهنگ و تمدن تاریخی و باستانی دو کشور ایران وچین اظهار کرد: ایران وچین همواره روابط خوب اقتصادی داشته‌اند که این روابط به دوران امپراطوری هانگ در چین و دوران امپراطوری اشکانیان در ایران باز می‌گردد.

وی با اشاره به پیشرفت‌های علمی و تکنولوژیکی دو کشورمهم آسیا یعنی ایران و چین افزود: در ایران وچین مردم همواره به هویت‌های معنوی خود توجه داشته و ضمن بهره‌گیری و استفاده مناسب از دستاوردهای روز جهان اجازه‌ی ورود نقاط ضعف و عادات ناپسند فرهنگی را به کشور خود نداده و در فرهنگ‌هایی هضم نشده‌اندکه از بیرون سعی در رسوخ به اعتقادات فرهنگی دو کشور را داشته است.

معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به دغدغه‌ی مشترک کشورهای آسیایی در حفظ کرامت انسانی بخصوص در مورد زنان خاطر نشان کرد: کرامت زنان در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی باید حفظ شود و زنان آسیایی به صورت عام و زنان چینی و ایرانی به صورت خاص معتقد به حفظ تکریم بنیان خانواده و در عین حال حفظ جایگاه خانواده و پرداختن به فعالیت‌های اقتصادی واجتماعی و فرهنگی هستند تابه توسعه کشور خود کمک کنند.

امین زاده با اشاره به فعالیت‌های گسترده زنان ایرانی و چینی در عرصه‌های کشاورزی، صنعتی و فرهنگی و اقتصادی تصریح کرد: دولت‌های دو کشور می‌توانند از ظرفیت‌های زنان بهره بگیرند و در نهادهای وابسته به سفارت‌ خانه‌ها زنان را فعال کنند تا مبادلات فرهنگی و اقتصادی بین دو کشور بیش از پیش گسترش یابد. و زنان دو کشور که نیمی از پتانسیل جامعه‌شان را تشکیل می‌دهند، در انتقال فرهنگ میان دو کشور نقش عمده‌ای ایفا کنند.

امین‌زاده با اشاره به تاکید بر حق مالکیت برای زنان در دین اسلام گفت: مطابق اصل 46 قانون اساسی برای عموم افراد مالکیت‌های حاصل بر کسب و کارهای مشروع و قانونی‌شان در نظر گرفته شده است و هیچ کس را نمی‌توان از قانون مالکیت محروم کرد.

وی با بیان این که زنان ایران وچین در حوزه ی اقتصادی و صنعتی می‌توانند با همتایان خود ارتباط داشته باشند و ضمن تقویت فعالیت‌های خود در دو کشور به توانمندی زنان ملی آسیایی کمک کنند خاطر نشان کرد: باید توجه داشته باشیم فعالیت‌های دو جانبه از حق و مدیریت زندگی فرد و خانواده ما را غافل نکند؛ چرا که حفظ خانواده باعث حفظ بنیان جامعه می‌شود.

معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به این که یکی از دغدغه‌های امروز جهان حضور زنان در سطوح مدیریتی بالا در کشورهاست، افزود: می‌توان آنجا که شایسته سالاری است از حضور بانوان شایسته‌ی ایرانی و چینی بهره گرفت.

وی همچنین برگزاری نشست‌های تخصصی در زمینه‌ی فعالیت‌های مشترک زنان ایران و چین را امری مناسب و موثر دانست و گفت: این نشست‌ها می‌تواند با همکاری اتاق‌های بازرگانی به پتانسیل اقتصادی زنان دو کشور کمک کند و همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی و پیشبرد مشارکت در بخش‌های کشاورزی و صنعتی و اقتصادی و تجاری در این راستا برای زنان حائز اهمیت هستند.

وی با اشاره به فائق آمدن زنان ایران بر تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران طی سال‌های اخیر گفت: امروز دنیا به حسن نیت جمهوری اسلامی ایران برای صلح و دوستی معتقد است و رئیس جمهور نیز در بیان موضوع جهان عاری از خشونت و افراط بخوبی نیت تمام ایرانیان را برای تعامل دوستانه اعلام کرد.

امین‌زاده با تشکر از تعاملات منصفانه چین با جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با تحریم‌های ظالمانه علیه ایران تصریح کرد: ایجاد واحد پولی غیر از دلار می‌تواند به توانمندی اقتصادی دو کشور کمک کند همچنین فعال کردن فضای مجازی جاده ابریشم توسط زنان دو کشور در این راستا بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

نتهای پیام

کد N547637

وبگردی