آفتاب
معاون فرهنگی قوه قضاییه خبر داد؛

برگزاری همایش ملی "قانون امر به معروف و نهی از منکر" با حضور رئیس قوه قضاییه

برگزاری همایش ملی "قانون امر به معروف و نهی از منکر" با حضور رئیس قوه قضاییه

از یکسال پیش با توجه به برخوردهایی که در سطح جامعه با آمران به معروف و ناهیان از منکر صورت می‌گرفت و در برخی از مواقع به دستگاه قضایی کشیده می‌شد، ما نسبت به این مسئله حساس شدیم.

معاون فرهنگی قوه قضاییه از برگزاری همایش ملی قانون امر به معروف ونهی از منکر در هفته آتی با حضور رئیس قوه قضاییه و دادستان کل کشور خبر داد.


به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین صادقی در نشست خبری صبح امروز خود با خبرنگاران گفت: همایش ملی قانون امر به معروف و نهی از منکر در روزهای چهارم و پنجم آبان با حضور ریاست قوه قضاییه و دادستان کل کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر همواره در دستور کار معاونت فرهنگی قوه قضاییه بوده است، اظهار داشت: از یکسال پیش با توجه به برخوردهایی که در سطح جامعه با آمران به معروف و ناهیان از منکر صورت می‌گرفت و در برخی از مواقع به دستگاه قضایی کشیده می‌شد، ما نسبت به این مسئله حساس شدیم.

معاون فرهنگی قوه قضاییه با طرح این سوال که آیا ما در حوزه قضایی و قوانین در خصوص مسئله امر به معروف و نهی از منکر خلایی نداریم، تصریح کرد: آیا ما توانسته‌ایم از تمامی ظرفیت‌هایمان در راستای این دو فریضه دینی استفاده کنیم. به همین خاطر این همایش را از سال قبل برای پاسخ دادن به این سوالات پیش بینی کردیم و سعی کردیم قبل از برگزاری این همایش، نشست‌های علمی و کاربردی در سطح استان داشته باشیم و اینک می‌توانم بگویم که 31 نشست و پیش همایش در سی و یک استان برگزار شده و حاصل آن نشست‌ها برای غنای همایش تجمیع شده است.

صادقی با بیان اینکه 17 محور در همایش ملی قانون امر به معروف و نهی از منکر مورد بررسی قرار می‌گیرد، یادآور شد: بررسی این محورها در چهار کمیسیون ذیل همایش شکل می‌گیرد و اجرای قانون، حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر و یافتن راه حل در این باره از مهمترین اهداف این همایش است و ما می‌خواهیم ضمن بزرگداشت امر به معروف و نهی از منکر این فرائض را به یک موج اجتماعی تبدیل کرده و توجه به این فرائض مهم را در سطح مردم ایجاد کنیم.

 

کد N547633

وبگردی