آفتاب

عفونت‌های ویروسی و خطر بروز دیابت در کودکان

عفونت‌های ویروسی و خطر بروز دیابت در کودکان

متخصصان اطفال هشدار دادند کودکانی که به «آنتروویروس‌»ها مبتلا می‌شوند 50 درصد بیشتر در معرض ابتلا به دیابت نوع یک هستند.

به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دیابت نوع یک از تعامل پیچیده بین عوامل ژنتیکی، سیستم ایمنی و عوامل زیست محیطی ناشی می‌شود.

«تسای چونگ لی» از دانشگاه پزشکی چین در تایوان گفت:‌ اگرچه علائم ژنتیکی در این زمینه تاکنون توضیح داده شده‌اند اما شواهد همچنین بر نقش عفونت‌های حاصل از آنتروویروس‌ها از جمله ویروس فلج اطفال در بروز دیابت نوع یک در کودکان تاکید دارند.

در این بررسی پزشکان به منظور شناسایی ارتباط بین عفونت آنترویروس و دیابت نوع یک به مطالعه روی تعدادی فرد 18 سال و کمتر که در سال‌های 2000 تا 2008 میلادی به عفونت آنتروویروس مبتلا شده بودند و نیز گروهی از افراد سالم و احتمال ابتلای آنان به دیابت نوع یک پرداختند.

به گزارش ایسنا به نقل از خلیج تایمز، این متخصصان چینی در پایان بررسی خود مشاهده کردند احتمال ابتلا به دیابت نوع یک در کودکان مبتلا به عفونت آنتروویروس 48 درصد بیشتر بوده است. آنتروویروس‌ها دسته‌ای از ویروس‌های ssRNA هستند که مرتبط با بسیاری از بیماری‌های انسان و پستانداران می‌شوند.

انتهای پیام

کد N547583

وبگردی