آفتاب

توضیحات فریده غیرت درباره محرومیت نسرین ستوده از وکالت

توضیحات فریده غیرت درباره محرومیت نسرین ستوده از وکالت

فریده غیرت گفت که از مرداد سال جاری از عضویت در دادگاه انتظامی کانون وکلا استعفا داده و هیچ نقشی در پرونده نسرین ستوده نداشته‌ است.

فریده غیرت در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره محرومیت نسرین ستوده از وکالت به مدت سه سال از سوی دادگاه انتظامی کانون وکلای دادگستری مرکز، گفت: در مرداد ماه سال جاری پس از 4 سال عضویت در دادگاه انتظامی کانون وکلا از سمت خود استعفا دادم و در حال حاضر نیز هیچ ارتباطی با دادگاه انتظامی کانون وکلا ندارم.

غیرت افزود: شبهه‌ای مطرح شده مبنی بر اینکه پرونده خانم نسرین ستوده در شعبه‌ای که من در آن حضور داشتم مطرح شده است؛ این در حالیست که چنین موضوعی به هیچ وجه صحت ندارد؛ چرا که حکم وی در شعبه اول یا احتمالا شعبات وم یا چهارم دادگاه انتظامی کانون وکلا صادر شده و من نیز در مدت زمانی که عضو این دادگاه بودم در شعبه هفتم فعالیت داشتم.

این وکیل دادگستری با تاکید بر اینکه بنده نیز مانند افراد دیگر در جریان پرونده خانم ستوده قرار داشتم، اظهار کرد: هیچ اطلاع خاصی از وضعیت پرونده ایشان ندارم و نفیا و اثباتا نقشی در وضعیت پرونده ایشان نداشتم.

وی با بیان اینکه خانم ستوده برای من یک همکار مانند سایر همکارانم است، افزود: شعب دادگاه انتظامی کانون وکلا مانند شعب دادگاه‌های دادگستری دارای استقلال رای هستند و هیچگاه به حرف و یا گفته افراد دیگر ترتیب اثر نمی‌دهند.

انتهای پیام

کد N547575

وبگردی