آفتاب

"سید حسن نصرالله درخواست ملاقات دی میستورا را رد کرده است"

"سید حسن نصرالله درخواست ملاقات دی میستورا را رد کرده است"

منابع نزدیک به حزب‌الله لبنان اعلام کردند که سید حسن نصرالله، دبیرکل این حزب درخواست دیدار با دی میستورا که هفته گذشته به لبنان رفته بود را نپذیرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منابع نزدیک به حزب‌الله لبنان به روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق‌الاوسط اعلام کردند که سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان با درخواست دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه که هفته گذشته به لبنان سفر کرده بود، مخالفت کرد و تنها با دیدار نعیم قاسم، معاون خود با دی میستورا که این دیدار روز پنجشنبه گذشته انجام شد، موافقت کرده بود.

به گزارش منابع حزب‌الله، این حزب درخواست دی میستورا برای دیدار با سید حسن نصرالله را پیروزی برای خود و اعتراف بین‌المللی به نقش این حزب در منطقه و لبنان می‌داند به ویژه پس از اینکه اخضر ابراهیمی و کوفی عنان، دو فرستاده سابق سازمان ملل به سوریه از دیدار با رهبران حزب‌الله خودداری کرده بودند.

حزب‌الله دیدار روز پنجشنبه گذشته نعیم قاسم با دی میستورا را تحول بزرگی در موضع بین‌المللی نسبت به بحران سوریه می‌داند به ویژه اینکه دی میستورا شریکی در حل سیاسی بحران سوریه خواهد بود.

منابع دیگری اعلام کردند که ممکن است جامعه جهانی از طریق اقدام اخیر دی میستورا با یک روش با رخدادهای سوریه و لبنان برخورد کرده و این خطری برای لبنان محسوب شود.

همچنین ریاض قهوه‌چی، مدیر اجرایی موسسه خاورمیانه نزدیک در تحلیلی درخواست دی میستورا برای نشست با مسئولان حزب‌الله را به این دلیل دانست که این حزب نقش اساسی در سوریه دارد و کنترل جبهه‌های قلمون و حمص را در اختیار دارد و اگر مداخله نظامی حزب‌الله در سوریه نبود اوضاع به این صورت پیش نمی‌رفت.

نظام سوریه در حال حاضر نجات یافته و به فعالیت خود ادامه می‌دهد. حزب‌الله طرف موثری در تصمیمات سیاسی در دمشق است و هر طرفی که بخواهد با جدیت با پرونده سوریه برخورد کند نمی‌تواند حزب‌الله را نادیده بگیرد.

قهوه‌چی پیش‌بینی کرد که جامعه جهانی پس از ظهور داعش و خطر این گروه برخورد جدی‌تری با بحران سوریه داشته باشد.

انتهای پیام

کد N547562

وبگردی