آفتاب
رئیس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی کشور عنوان کرد

انجام فعالیت‌های پژوهشی از سوی جهاددانشگاهی برای رفع چالش‌ بیماران تالاسمی

انجام فعالیت‌های پژوهشی از سوی جهاددانشگاهی برای رفع چالش‌ بیماران تالاسمی

رئیس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی کشور گفت: جهاددانشگاهی می‌تواند با تحقیق و پژوهش و برگزاری کارگاه‌های علمی در کاهش و رفع چالش‌های بیماری تالاسمی نقش موثری داشته باشد.

دکتر علی منتظری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران، در حاشیه دومین همایش ملی تالاسمی، فرصت‌ها و چالش‌ها با اشاره به روش اندازه گیری کیفیت زندگی در بیماران مبتلا به تالاسمی گفت: در این کارگاه علمی سه ابزار اختصاصی برای این مهم به محققان و متخصصان بالینی معرفی شد.

وی افزود: در مجموع مطالعات مربوط به کیفیت زندگی در بیماران مبتلا به تالاسمی در سطح جهان بسیار محدود است و مقالاتی که در عنوان آنها از واژه کیفیت زندگی و واژه تالاسمی در جهان استفاده شده فقط 45 مقاله است.

رئیس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی کشور تصریح کرد: متخصصان و پژوهشگران ایرانی با ارایه 10 مقاله درباره کیفیت زندگی تالاسمی‌ها بیشترین تعداد مقالات را به خود اختصاص دادند.

وی افزود: بزرگترین مقاله‌ای که در اسناد علمی در دنیا مشاهده شد مربوط به مطالعه‌ای در مازندران با وجود بیش از 600 بیمار تالاسمی در این استان است.

رئیس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی کشور عنوان کرد: پیشنهاد ما این است که محققان و پژوهشگران تلاش کنند به هنگام اندازه گیری کیفیت زندگی در بیماران مبتلا به تالاسمی از یک ابزار اختصاصی به اضافه یک ابزار سنجش عمومی استفاده کنند تا بتوانند دریافت بهتر و صحیح تری از وضعیت بیماران مبتلا به تالاسمی داشته باشند.

وی با اشاره به توانمندی جهاددانشگاهی در رفع چالش‌های تالاسمی گفت: جهاددانشگاهی می‌تواند با تحقیق و پژوهش و برگزاری کارگاه‌های علمی در کاهش و رفع چالش‌های تالاسمی نقش موثری داشته باشد.

منتظری افزود: در مجموع دومین همایش ملی تالاسمی، فرصت‌ها و چالش‌ها که با حضور محققان و متخصصان از سوی موسسه آموزشی جوانان تالاسمی برگزار شد در جای خود ارزشمند و قابل تقدیر است.

انتهای پیام

کد N547528

وبگردی