آفتاب

وزیر خارجه امارات: برای مقابله با افراطی‌گری مصمم هستیم

وزیر خارجه امارات: برای مقابله با افراطی‌گری مصمم هستیم

وزیر امور خارجه امارات در اولین نشست ابوظبی با محوریت گفتگوهای استراتژیک تاکید کرد: سیاست خارجی امارات بر حمایت از برقراری اعتدال، آرامش و مقابله با افراطی‌گری استوار است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری «محیط»، انور قرقاش، وزیر امور خارجه امارات در مراسم افتتاحیه اولین دوره نشست گفتگوی استراتژیک در ابوظبی با انتقاد از ابراز تعجب حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق نسبت به عذرخواهی جو بایدن، معاون ریاست‌جمهوری آمریکا از کشورهای حوزه خلیج فارس گفت: سیاست خارجی ما در مراحل سخت ادامه حمایت از میانه‌روی، آرامش است. ما هرگونه تلاش برای بازسازی جهان براساس اصول افراطی و فرقه‌ای را نمی‌پذیریم.

وزیر خارجه امارات در نشست ابوظبی با هشدار نسبت به گرایش در حال توسعه نفوذ ایران در کشورهای عربی، آن را تهدیدی برای روابط کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای عربی با ایران دانست.

قرقاش ادامه داد: توافقنامه آتی با ایران در مورد پرونده هسته‌ای‌اش باید یک توافقنامه دقیق، استوار و خالی از اشکال باشد.

این مقام اماراتی در این سخنرانی از مواضع کشور خود نسبت به موضوعات مختلف و چالش‌های پیش روی منطقه سخن گفت.

وی در حمایت از کشور مصر از جامعه بین‌المللی دعوت کرد با حمایت از اقتصاد مصر مانع ورود این کشور به هرج و مرجی دوباره شوند.

وی ادامه داد: در نظر من هر استراتژی با هدف تحقق صلح، آرامش و عدالت در کشورهای عربی نیازمند تحقق پیروزی در مصر است. پس از سال‌ها نبود آرامش در این کشور مصر به تازگی امنیت و توسعه خود را باز یافته و در حال قرار گرفتن در جایگاه اصلی و تاریخی خود در میان کشورهای عربی جهان است.

وی در ادامه این موضوع را دارای اهمیت‌ محوری برای منطقه دانست و گفت: برقراری آرامش و اعتدال در مصر سنگ بنای برقراری آرامش در منطقه و مانع گسترش افراطی‌گری است.

انتهای پیام

کد N547509

وبگردی