آفتاب

استروژن درمانی؛ راهی مناسب برای درمان اختلالات غذا خوردن

استروژن درمانی؛ راهی مناسب برای درمان اختلالات غذا خوردن

تحقیقات اخیر نشان داده‌اند که برخی تغییرات هورمونی در زنان احتمال ابتلا آن‌ها به اختلالات غذا خوردن را کاهش می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری سلامانه به نقل از medicaldaily، بنا بر یافته‌های پیشین زنانی که عادات ماهانه نامنظمی دارند تمایل بیشتری به خوردن غذا پیدا می‌کنند، این زنان گاهی به یک ماده غذایی خاص علاقه بسیاری نشان می‌دهند و به‌هیچ‌وجه نمی‌توانند از خوردن آن اجتناب کنند. به گفته دانشمندان، زمانی که میزان استروژن موجود در خون بالا باشد چه چیز خوردن و چه مقدار خوردن آن قابل‌کنترل است، اما زمانی که استروژن به سطحی پایین برسد کنترل میزان خوردن نیز بسیار سخت می‌شود.
اگرچه استروژن درمانی در طولانی‌مدت می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان سینه را افزایش دهد، اما تزریق این هورمون همراه با شبه گلوکاگون(GLP-1) نه‌تنها چنین احتمالی را کاهش می‌دهد، بلکه در جلوگیری از ابتلا به اختلالات غذا خوردن بسیار مؤثر است.تزریق استروژن در بدن منجر به تحریک گیرنده‌های مربوط به سروتونین در مغز می‌شود، این قسمت با بسیاری از رفتارهای انسان مانند خوردن و خوش‌گذرانی در ارتباط است؛ تحریک این گیرنده‌ها موجب سرکوب میل به بیش‌ازاندازه خوردن می‌شود.
با توجه به اینکه اختلالات غذا خوردن این روزها طیف وسیعی از قبیل بی‌اشتهایی و پرخوری را شامل می‌شود و نمی‌توان برای ابتلا به آن‌ها یک دلیل مشخص را ذکر کرد؛ بنابراین یافتن راهی برای درمان آن‌ها ضروری است. به نظر می‌رسد تزریق استروژن به همراه شبه گلوکاگون ها راهی بی‌خطر و کم‌هزینه برای جلوگیری از ابتلا به انواع اختلالات غذا خوردن است.
کد N547502

وبگردی