آفتاب
عضو کمیسیون آموزش در گفت و گو با ایلنا:

رای اعتماد به نجفی بستگی به گزینه های وزارت خانه دارد

رای اعتماد به نجفی بستگی به گزینه های وزارت خانه دارد

دولت هنوز نامزدی برای تصدی وزارت علوم به مجلس معرفی نکرده است. لذا نمایندگان اطلاعی از این بابت که چه کسی گزینه پیشنهادی وزارت علوم خواهد بود.

عضو کمیسیون آموزش درباره نظر نمایندگان نسبت به معرفی احتمالی نجفی برای وزارت علوم , گفت: نظر نهایی مجلس به شرایط زمانی و موقعیتی معرفی آقای نجفی نیز مربوط می شود. از این نظر که اگر دیگر گزینه های تصدی وزارت خانه میانه‌رو و نزدیک‌تر به مجلس باشند , اقبال آقای نجفی کم خواهد بود و اگر این گزینه‌های مطرح سیاست های تندروانه‌ای چون آقای فرجی‌دانا داشته باشند , احتمال موفقیت آقای نجفی در جلسه رای اعتماد را افزایش خواهد داد.

عبدالوحید فیاضی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا ضمن اشاره به روزهای پایانی مهلت دولت برای انتخاب وزیر علوم , گفت: دولت هنوز نامزدی برای تصدی وزارت علوم به مجلس معرفی نکرده است. لذا نمایندگان اطلاعی از این بابت که چه کسی گزینه پیشنهادی وزارت علوم خواهد بود ندارند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس در پاسخ به این سوال که تاکنون چه گزینه‌هایی برای وزارتخانه علوم مطرح شده‌اند , تصریح کرد: گزینه‌هایی در داخل و خارج از مجلس مطرح هستند ولی طی جلساتی که با دولت داشته‌ایم عکس العملی از آنان به معنای تایید این گزینه‌ها نداشتیم که بتوان کسی را گزینه جدی برای معرفی به مجلس دانست.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این امکان وجود دارد که محمدعلی نجفی به عنوان وزیر پیشنهادی معرفی شود , اظهار کرد: نه شخص آقای نجفی و نه هیچ‌کدام از مسئولان دولتی صحبتی درباره این موضوع نکرده‌اند. آقای نجفی تاکنون نیز در مقام سرپرست وزرات علوم و نه وزیر با نمایندگان نشست و برخواست داشته‌اند که این هم باعث شده تا نتوان اظهار نظر دقیقی درباره این احتمال کرد.

فیاضی در ادامه افزود: با این حال برخی نمایندگان این امکان را می‌دهند تا نجفی وزیر پیشنهادی وزارت علوم باشد و البته برخی دیگر این احتمال را تایید نمی کنند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس در پاسخ به این سوال که نظر نمایندگان درباره معرفی نجفی به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت خانه علوم چه خواهد بود , گفت: برخی نمایندگان همچنان به رای مجلس در جلسات رای اعتماد سال گذشته اشاره دارند که این آرای به دو بخش اعظم مخالف و کوچکتر موافق تقسیم می شود.

وی ادامه داد: ولی در عین حال نظر نهایی مجلس به شرایط زمانی و موقعیتی معرفی آقای نجفی نیز مربوط می‌شود. از این نظر که اگر دیگر گزینه‌های تصدی وزارت‌خانه میانه‌رو و نزدیک‌تر به مجلس باشند , اقبال آقای نجفی کم خواهد بود و اگر این گزینه‌های مطرح سیاست‌های تندروانه‌ای چون آقای فرجی دانا داشته باشند , احتمال موفقیت آقای نجفی در جلسه رای اعتماد را افزایش خواهد داد.

به گفته ی او , سکوت توامان آقای نجفی و مسئولان دولتی باعث شده تا برخی نمایندگان احتمال معرفی او را قوی بدانند.

 

کد N547491

وبگردی