آفتاب

انتقاد مسئول ارشد حقوق بشر سازمان ملل از جمهوری دموکراتیک کنگو

انتقاد مسئول ارشد حقوق بشر سازمان ملل از جمهوری دموکراتیک کنگو

مسئول ارشد بخش حقوق بشر سازمان ملل، جمهوری دموکراتیک کنگو را به خاطر اخراج نماینده ارشد این سازمان مورد انتقاد قرار داد و این کشور را به ایجاد عرب و وحشت برای سایر کارمندان این سازمان متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، "زید رعد الحسین"، مسئول ارشد بخش حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد: نه تنها "اسکات کمپبل"، نماینده این دفتر از جمهوری دموکراتیک کنگو اخراج شد بلکه دو تن دیگر از اعضای تیم ما در روزهای اخیر تهدید شده‌اند.

وی ادامه داد: این امر غیرقابل قبول است و ما خواهان تحقیقات در این باره هستیم. مقام‌های جمهوری دموکراتیک کنگو با انجام این اقدام، تلاشهای حقوق بشر سازمان ملل در کشور و برخی از نهادها و بخش‌های دولت کینشاسا را که به قربانیان نقض حقوق بشر در این کشور آفریقایی کمک می‌کنند، زیر سوال برده و در معرض خطر قرار داده‌اند.

کمپبل که رئیس دفتر حقوق بشر سازمان ملل در جمهوری دموکراتیک کنگو بود، یک روز پس از انتشار گزارشی درباره سرکوب گروه‌های جوان توسط پلیس از جانب دولت این کشور عنصر نامطلوب شناخته شد و از کشور اخراج شد.

مسئول ارشد بخش حقوق بشر سازمان ملل ادامه داد: این اقدام از جانب دولت کینشاسا تخریب کننده تحولات و دستاوردهای اخیر دفتر حقوق بشر در این کشور آفریقایی است.

در گزارش دفتر حقوق بشر سازمان ملل و هیات این سازمان در جمهوری دموکراتیک کنگو آمده است، در جریان عملیات پلیس در کینشاسا بین نوامبر و فوریه گذشته 9 تن اعدام و 32 تن مفقود شدند. اجساد قربانیان در رودخانه یا در گورهای دسته جمعی دفن شدند.

رعد الحسین گفت: دولت جمهوری دموکراتیک کنگو باید این مساله را بررسی کرده و عاملان این جنایات را محاکمه کند.

انتهای پیام

کد N547325

وبگردی