آفتاب

مرگ مشکوک خبرنگار پرس‌تی‌وی در ترکیه

مرگ مشکوک خبرنگار پرس‌تی‌وی در ترکیه

رسانه‌های ترکیه‌ای روز یکشنبه اعلام کردند «سرنا شیم» خبرنگار شبکه انگلیسی‌زبان پرس‌تی‌وی بر اثر سانحه جان خود را از دست داده است.

به گزارش ایسنا، سایت الف نوشت: شبکه پرس‌تی‌وی با تائید این خبر، نوشته است که وی در حادثه‌ای که به نظر یک سانحه رانندگی می‌رسد، در نزدیکی مرز ترکیه و سوریه کشته شده است. این حادثه طی مأموریت وی در ترکیه برای پوشش تحولات شهر عین العرب (کوبانی) و زمانی که او از شهر «سوروک» استان «اورفا» به هتل بازمی‌گشته، رخ داده است. به نوشته پرس‌تی‌وی، خودروی وی با یک خودروی سنگین تصادف کرده است.

شیم که شهروندی آمریکایی با اصالت لبنانی است، روز جمعه ضمن ابراز نگرانی از دستگیر شدن خود به پرس‌تی‌وی گفت آژانس اطلاعاتی ترکیه وی را احتمالاً به دلیل تهیه گزارش‌هایی درباره موضع ترکیه در قبال تروریست‌های داعش در کوبانی و اطراف آن، به جاسوسی متهم کرده است.

شیم پیشتر گفته بود وی از معدود خبرنگارانی بوده که به دنبال داستان‌های ورود پیکارجویان به سوریه از طریق خاک ترکیه بوده است. او خاطرنشان کرده بود تصاویری دریافت کرده که نشان می‌دهند پیکارجویان در کامیون‌های متعلق به سازمان جهانی غذا و دیگر سازمان‌های غیر دولتی از ترکیه وارد سوریه می‌شده‌اند.

شبکه پرس‌تی‌وی دلیل این اتهام‌زنی را گزارش‌های وی از مواضع دولت ترکیه در قبال تحولات شهر کردنشین کوبانی اعلام کرده بود.

شهر کردنشین عین العرب (کوبانی) از اوایل ماه جاری در محاصره گروه تروریستی داعش بوده است. در ماه‌های اخیر بسیاری از منابع از جمله «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور آمریکا، آنکارا را به حمایت از تروریست‌ها و رها کردن مرزها متهم کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N547297

وبگردی